جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دهقان

حوزه/ حجت الاسلام دهقان گفت: حق کهگیلویه و بویراحمد ارائه خدمات و اعتبارات بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج حجت الاسلام معین‌الدین دهقان، در جمع نمایندگان طلاب حوزه با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های محروم کشور در قبل از انقلاب بود و خدمات به درستی به این استان ارائه نمی‌شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی با رویکردی عادلانه به مصاف محرومیت‌های استان آمد و اکنون کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه‌های آموزشی مانند دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به تعداد بسیار زیادی مراکز و فضاها و همچنین طلاب و دانشجو دارد.

دهقان در ادامه با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در ۸ سال دفاع مقدس حماسه‌ها آفرید و فرزندان این استان در جنگ تحمیلی علیه دشمن مجاهدت‌های بسیاری داشتند خاطرنشان کرد: این مردم دین خود را نسبت به امام انقلاب رهبری و نظام ادا کردند و می‌بایست در بحث محرومیت‌زدایی و رفع محرومیت‌های مضاعف به کمک این استان آمد.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در پیش از انقلاب نیز با دشمن با استکبار و همچنین استبداد داخلی مبارزه کردند گفت: خاطره تنگ تا مرادی هیچگاه از اذهان فراموش نمی‌شود که رژیم پهلوی چندین بار مردم این استان را مورد بمباران هوایی قرار داد اما آنها در برابر استبداد داخلی ساکت ننشستند و به کمک نهضت امام شتافتند.

دهقان با بیان اینکه هم اکنون تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق مرزی مشغول به خدمت به این کشور و همچنین حفاظت از مرزها در برابر دشمنان است گفت: این تیپ در دفاع مقدس حماسه آفرید.

وی گفت: استان در زمینه‌های مختلف ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی دارد و ۲۵ درصد نفت و گاز کشور از کهگیلویه و بویراحمد استخراج می‌شود، همچنین روان آب‌های آن ۱۱ درصد کل کشور را شامل شده و در بحث گیاهان دارویی نیز از مهمترین استان‌های کشور به شمار می‌رود که می‌بایست برای رفع محرومیت‌های آن خدمات بیشتری به کهگیلویه و بویراحمدی‌ها ارائه شده و منابع و تسهیلات برای اشتغال‌زایی و تولید در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha