شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علی عباسی

حوزه/ المصطفی نماد بین المللی حوزه‌ها در عرصه‌های علمی و فرهنگی در عالم است. امروز بیش از ۱۰۰ ملیت در المصطفی گردهم آمده اند تا با معارف دینی آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در حاشیه برگزاری اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: این اجلاسیه با برنامه‌ریزی و مدیریت جامعه مدرسین حوزه با حضور اساتید، نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و علما در حال برگزار است و لازم است این گونه اجلاسیه برای هم فکری بیشتر علما و حوزه‌های علمیه برگزار شود.

رئیس المصطفی گفت: جامعه مدرسین به عنوان محور روحانیت در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی پرچم دار این حرکت باشد. همچنان که سال‌های گذشته برگزار شده است.

وی بیان داشت: رسالت این اجلاسیه پرداختن به مأموریت هایی است که حوزه در ارتباط با نظام بر عهده دارد و حوزه خاستگاه نظام بوده و الان در کنار نظام است و در موارد مختلف، رسالت پاسخگویی دارد و در عرصه دفاع از دین و تربیت نیروهای مورد نیاز نظام نیز باید پاسخگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: امروز یکی از موارد مهم، عرصه فضای مجازی است که در حال جولان دادن است و حوزه باید به این نیاز مهم بپردازد و برنامه و راهکار ارائه کند.

رئیس المصطفی با اشاره به برنامه تحولی المصطفی گفت: یکی از دستاورهای انقلاب، حضور بین‌المللی حوزه‌های علمیه است. اگر چه حوزه‌ها همواره محل حضور علاقه مندان به معارف اسلامی از نقاط مختلف دنیا بوده‌اند ولی به برکت انقلاب، شاهد تحول کم نظیری در عرصه حضور بین‌المللی از سوی حوزه‌های علمیه بودیم و هستیم.

وی بیان داشت: المصطفی نماد بین‌المللی حوزه‌ها در عرصه‌های علمی و فرهنگی در عالم است. امروز بیش از ۱۰۰ ملیت در المصطفی گردهم آمده‌اند تا با معارف دینی آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: این نهاد کوشیده زمینه ارتقای علمی و فرهنگی این مشتاقان را فراهم کند.

وی گفت: بیش از ۱۵۰ رشته و گرایش علمی در این نهاد ارائه می‌شود و این نهاد عضو اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام و اقیانوسیه است و از این جهت حضور فعال و بین‌المللی دارد امیدواریم این افرادی که تربیت می‌شوند بتوانند حلقه‌های وصل فرهنگی ایران با سایر جهان باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha