جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: مواردی است که هنوز در جامعه اتفاق نیفتاده از جمله تحقق عدالت، اقتصاد سالم، رفع گرانی و…؛ روحانیت و حوزه باید برای تحقق این موارد هم تلاش کند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در حاشیه برگزاری اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: روحانیت و حوزه‌های علمیه همواره خدمات زیادی به جامعه و نظام تقدیم کردند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه افزود: در این دو قرن اخیر شاهد قیام خونین جنگل، نهضت مشروطه، نهضت ملی نفت و.. از سوی روحانیت بودیم. از همه مهم‌تر انقلاب بود و اولین دستاورد انقلاب هم همین حکومت اسلامی بعد از ۱۴۰۰ سال بوده است.

وی بیان داشت: اینها هم دستاورد حوزه و روحانیت است که باید برای جامعه بیان و اطلاع رسانی شود. رسانه حوزه هم در این مسئله می‌تواند نقش آفرینی کند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: نسل‌های جوان باید بدانند که روحانیت چه فعالیت‌های برای برقراری نظام و حکومت اسلامی انجام داده است. در این انقلاب، اتفاقات بسیاری خوبی افتاده و خدماتی زیادی هم ارائه شده اما جوانان خبر ندارند.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه، افزود: از دیگر دستاوردهای انقلاب و روحانیت در مسائل علمی، پزشکی و هسته‌ای و… است. اینها گفته نشده است. در گذشته نبوده است. اینها هم جز دستاوردهای روحانیت است که پرچم دار آن امام راحل بوده ولی اینها کافی نیست.

وی بیان داشت: اما مواردی است که هنوز در جامعه اتفاق نیفتاده از جمله تحقق عدالت، اقتصاد سالم، رفع گرانی و…؛ روحانیت و حوزه باید برای تحقق این موارد هم تلاش کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha