جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجلس عراق

حوزه/ دادگاه فدرال عراق با صدور حکمی، فعالیت هیئت رئیس مجلس عراق که این هفته انتخاب شدند را به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دادگاه فدرال عراق با صدور حکمی، فعالیت هیئت رئیس مجلس عراق که این هفته انتخاب شدند را موقتاً به حالت تعلیق درآورد.

متن حکم دادگاه عالی فدرال عراق به شرح زیر است:

دادگاه عالی فدرال عراق در تاریخ ۱۳/‏۰۱/‏۲۰۲۲‬ به ریاست قاضی جاسم محمد عبود و قضات دیگر جلسه‌ای را تشکیل داده و تصمیماتی را اتخاذ کرده است.

باسم خزعل خشان و محمود داود یاسین از طریق وکیل خود احمد سعید موسی از رئیس مجلس شکایت کرده و خواستار صدور حکم حکومتی شدند.

این دو طرف در شکایت نامه خود آورده اند: اولین جلسه دور پنجم مجلس نمایندگان که در تاریخ ۰۹/‏۰۱/‏۲۰۲۲‬ تشکیل شد و به انتخابت محمد الحلبوسی به ریاست مجلس منتهی شد، در آن اقداماتی بر خلاف قانون اساسی و نظام مجلس نمایندگان انجام گرفت.

این دو طرف صدور حکمی حکومتی را خواستار شدند تا به موجب آن تمامی تصمیمات و اقداماتی که مجلس نمایندگان، رئیس و معاونان آن اتخاذ کرده و می‌کنند، متوقف شود تا به اعتراضی که به جلسه اول مجلس و تمامی تصمیمات آن از جمله انتخاب رئیس مجلس و معاون آن، وارد شده، رسیدگی شود.

بر این اساس و با توجه مستندات ارائه شده، دادگاه فدرال عراق تصمیم گرفته تا فعالیت هیئت رئیسه مجلس نمایندگان جدید را به صورت موقت و تا تعیین تکلیف این شکایت به تعلیق در آورد.

این حکم به استناد احکام ماده ۲۴ قانون اساسی عراق برای تمامی مقامات الزام آور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha