چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
کد خبر: 1002162
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۷
ماموستا خدایی

حوزه / امام جمعه بانه گفت: در جامعه با افرادی برخورد کرده‌اید که می‌گویند ما اخلاق را رعایت می‌کنیم و دین برایمان اهمیت ندارد؛ این باور و نوع تفکر، زاییده تفکرات مادیگرایانه است که به مرور انسان را به گرداب انحراف خواهد کشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امروز در درس اخلاق طلاب شهرستان بانه اظهار داشت: زندگی که در آن معنویت و اخلاق وجود نداشته باشد، بی معنی و پوچ است، از سوی دیگر زندگی که همراه با معنویت، زندگی شاد، با هدف و انگیزه خواهد بود.

امام جمعه بانه ادامه داد: انسان در همه حال یاد و نام خدا را در دل داشته باشد، زیرا باعث می‌شود به زندگی ما یک رنگ تازه‌ای بخشیده شود.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه دور شدن از دین به بهانه داشتن اخلاق صِرف، یک پدیده استکباری و دین ستیزانه است، گفت: در جامعه با افرادی برخورد کرده‌اید که می‌گویند ما اخلاق را رعایت می‌کنیم و دین برایمان اهمیت ندارد؛ این باور و نوع تفکر، زاییده تفکرات مادیگرایانه است که به مرور انسان را به گرداب انحراف خواهد کشاند.

امام جمعه بانه گفت: البته کسی منکر نقش سازنده اخلاق در زندگی نیست، ولی اخلاق زمانی معنا پیدا می‌کند که در کنار دین حضور داشته باشد و به نوعی می‌توان گفت که اخلاق زیرمجموعه دین محسوب می‌گردد.

این عالم اهل سنت خاطرنشان کرد: دیندار واقعی باید از صفاتی همانند عدالت، عطوفت، بصیرت، اخلاق و دیانت برخوردار باشد و تمامی این ویژگی‌های حول محور دین می‌چرخد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha