سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری ذات انقلاب را با فساد مخالف دانست و گفت: هیچ فردی به اسم انقلابی گری نمی‌تواند فساد کند، به محض اینکه فساد کرد از رده انقلابیون خارج است؛ خداوند با کسی قوم و خویشی ندارد مبارزه با فساد و بی عدالتی تعارف ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز که در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ۱۹ دی اظهار کرد: وظیفه رسانه‌ها این است که بعضی از نکات مربوط به این سخنرانی‌ها را مرتباً به مردم یادآوری کنند و این وظیفه را می‌توانند بهتر از این چیزی که الان انجام می‌دهند انجام دهند.

وی در ادامه اضافه کرد: مقام معظم رهبری در باب جنگ نرم فرمودند "که اکنون جنگی در بین ما و دشمنان اسلام ناب وجود دارد" بعد فرمودند در جنگ نرم چه چیزی زیر سوال می‌رود؟ معظم له فرمودند بینات انقلاب اسلامی را زیر سوال می‌برند و بینات انقلاب اسلامی، همان حاکمیت دین است که آن را زیر سوال می‌برند. آیا نباید دین در جامعه اجرا شود؟ آیا حکومت متعلق به امام زمان هست یا نه؟ آنها این را زیر سوال می‌برند، وقتی اصل قضیه زیر سوال رفت دیگر نمی‌شود فرع آن را اثبات کرد. همان طور که در طول چندین سال گذشته فرقه‌ها بر علیه امام زمان درست کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسئله دیگر تسلیم نشدن در مقابل دشمن مستکبر است فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَی السَّلْمِ وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَکُمْ وَلَنْ یَتِرَکُمْ أَعْمَالَکُمْ انقلاب اسلامی و قرآن و دین، منطقش این است که باید در مقابل دشمن مستکبر بایستیم و تسلیم نشویم. دشمنان ۵ سال است می‌گوید تحریم شأن می‌کنیم تا تسلیم شوند، مگر غیر از این است؟ دین می‌گوید تسلیم نشوید فریب نخورید، نباید در مقابل دشمن تسلیم شد.

به گفته خطیب جمعه شیراز، ملت به حقیقت پیوسته ایران همان طور که در سال ۵۷ محکم در مقابل همه استکبار ایستاد همچنان در این راه مستقیم الهی مشت خودش را برای زدن به دهان همه دشمنان گره کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام خاطرنشان کرد: مسلماً از دیگر بینات انقلاب اسلامی که مربوط به مسائل داخلی کشور است، مبارزه با فساد و بی عدالتی است، ذات انقلاب، با فساد مخالف است و کسی به اسم انقلابی‌گری نمی‌تواند فساد کند. مبارزه با فساد و بی عدالتی تعارف ندارد؛ نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و بگوییم خودش درست می‌شود.

وی افزود: چند سال است که رهبر معظم می‌فرماید به تولید داخل توجه کنید اصل تحریم را می‌شکنیم. ما دو مسیر را طی می‌کنیم، گفتند ما قرار داد برجام داریم گفتیم اگر راست می‌گوئید پای آن بایستید، اما ما خودمان را به این وابسته نکرده‌ایم و کاری را که رهبر معظم فرموده‌اند انجام می‌دهیم. بعضی‌ها هنوز هم پا عقب می‌کشند و می‌گوید سازش کنیم تا تمام شود، آن راه نرفتی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اکنون ما دو سرفصل در کشور داریم، یکی اقتصاد و اشتغال، یکی هم مسئله فرهنگ است. در این دو مسئله باید به جلو حرکت کنیم. الحمدلله در زمینه فرهنگی برش نقشه مهندسی فرهنگی استان آماده شده و این را بایستی همه دل سوختگان نسبت به انقلاب اسلامی مطالعه کنند. اگر این مسئله فرهنگ از جمله فرهنگ اقتصاد مقاومتی حل شود، باعث می‌شود که بخش اقتصاد هم راه بیفتد. باید در مسئله علمی هم بگوییم فارس هدف داری خود را مشخص کرده و می‌داند در راستای اهداف انقلاب اسلامی چه کارهایی باید انجام دهد و دانشگاه و حوزه شیراز و استان فارس می‌خواهد چه کار کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha