جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رضا نوری

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: دشمنان قصد دارند از طریق مطالب مسموم فضای مجازی غیرت نسبت به اهل‌بیت (ع)، نسبت به مراجع تقلید و علم و عالم و ارزش‌های متعالی جامعه اسلامی را از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به سالگرد وفات حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، اظهار کرد: حضرت ام‌البنین (س) مادر چهار فرزند رشیدی است که در کربلا و در رکاب امام حسین (ع) به شهادت رسیدند.

وی افزود: حضرت ام‌البنین (س) بانوی ولایتمدار، صبور و حکیمی است که در فهم و درک و درایت در جایگاه والایی قرار داشت؛ به‌گونه‌ای که وقتی خبر شهادت فرزندش عباس (ع) و سه پس دیگرش را به او رساندند گفت چهار فرزند من و آنچه در زمین آسمان است به فدای امام حسین (ع)، از مولایم امام حسین (ع) چه خبر؟

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: این بانو بعد از شهادت امام حسین (ع) سال‌ها عزاداری و نوحه‌سرایی داشت و در این نوحه‌خوانی‌ها، جنایت‌های نظام ظالم را برملا می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه روز رحلت این بانو به نام روز مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است، افزود: در عظمت مادران و همسران شهدا همین بس که خداوند فرمود کسی که آن‌ها را تکریم کند مانند این است که خود شهدا را تکریم کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: درست است که در جنگ هشت‌ساله اغلب مردان به میدان رفته و به شهادت رسیدند ولی کاری که بانوان و همسران در پشت جبهه‌ها می‌کردند از کاری که مردان در میدان جنگ انجام دادند کمتر نبود، مضاف بر اینکه ما بیش از شش هزار شهید خانم داریم که در پشت جبهه‌ها و خط مقدم برای پرستاری و مداوای مجروحان فداکاری می‌کردند.

وی با اشاره به نقش مادران و همسران شهدا در تربیت فرزندان برای رفتن به میدان و تشویق آن‌ها، گفت: این مادران و همسران در پشت خط مقدم زندگی خود را وقف پشتیبانی از رزمنده‌ها می‌کردند؛ به‌گونه‌ای که اگر این‌ها نبودند مردان ما نمی‌توانستند بجنگند.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون موضوع غیرت دینی، اظهار کرد: غیرت دینی یعنی تعصب داشتن نسبت به دین و ناموس و ولی جامعه اسلامی، ملت ما غیرتمند است و خدا هم چنین ملت غیرتمندی را دوست دارد.

وی با اشاره به اینکه غیرت جزئی از ایمان محسوب می‌شود، افزود: این غیرت دینی باعث ماندگاری دین، خاک و وطن و ناموس جامعه می‌شود و جامعه را به توسعه و پیشرفت می‌رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: پیروزی این ملت به دلیل غیرت مردم بود که به مبارزه با رژیم ستم‌شاهی برخاسته و بعد از انقلاب نیز در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف حضور یافتند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز بسیاری از رسانه‌ها و فضای مجازی به دنبال از بین بردن غیرت مردم نسبت به عفاف و حجاب هستند و می‌خواهند حساسیت نسبت به ناموس را از بین ببرند.

وی اضافه کرد: دشمنان قصد دارند از طریق مطالب مسموم فضای مجازی غیرت نسبت به اهل‌بیت (ع)، نسبت به مراجع تقلید و علم و عالم و ارزش‌های متعالی جامعه اسلامی را از بین ببرند، ازاین‌رو باید مراقب آسیب‌های فضای مجازی باشیم و سواد رسانه‌ای جوانان و جامعه را بالا ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: فضای مجازیِ مسموم، غیرت کش و نابودکننده جوان مسلمان است و پشت این‌گونه فضای مجازیِ ناسالم، همه جهان استکباری ایستاده تا حساسیت و غیرت دینی را از بین ببرد.

وی خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم حساسیت ملت و جوانان نسبت به ارزش‌های متعالی و ناموس و خانواده از بین برود یا فروکش کند؛ زیرا اگر چنین اتفاقی بیفتد دیگر مدیریت جامعه و ترمیم آن بسیار دشوار می‌شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha