پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محفل بانوان

حوزه/ امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها منش «مادران فاطمی» را به استناد سیره حضرت زهرا سلام الله علیها در قالب حلقه های معرفتی ویژه بانوان تبیین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، واحد مراسم و محافل امور فرهنگی خواهران آستان مقدس بانوی کرامت شاخصه‌ها و منش مادران فاطمی را به استناد سیره حضرت زهرا سلام الله علیها در قالب حلقه‌های معرفت ویژه بانوان در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها به صورت روزانه و هفتگی تبیین می‌کند.
در این حلقه‌های معرفت که از ۲۲ دی تا ۱۱ بهمن ماه در نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود، اساتید حوزه علمیه خواهران در قالب حلقه بیان احکام و محفل سخنرانی موضوعات مختلف دینی و احکام اسلامی را برای بانوان بیان می‌کند. این حلقه‌های معرفت در نوبت صبح از ساعت ۱۰:۳۰ و در نوبت عصر از ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

همزمان با نوبت صبح روز شنبه خانم خراسانی «زیارت جامعه کبیره» را برای بانوان شرح می‌کند و در نوبت عصر خانم میرامام «مزایای پرداختن به عیوب خود» را برای بانوان تبیین کرده و در نوبت عصر شنبه ۲۵ دی ماه ویژه برنامه سالروز رحلت حضرت ام البنین سلام الله علیها جایگزین برنامه ثابت رواق خواهد شد.

«بررسی مقام مادر در آیات و روایات» عنوان حلقه معرفتی نوبت صبح روز یک‌شنبه است که خانم مؤمنی سخنرانی این حلقه معرفتی را برعهده دارد و در نوبت عصر یک‌شنبه خانم دریاباری «توحید و سبک زندگی توحیدی» را برای بانوان تبیین خواهند کرد.

«تربیت نسل فاطمی» عنوان حلقه معرفتی نوبت صبح دوشنبه است و خانم همتی در این حلقه معرفتی برای بانوان با محوریت تربیت نسل فاطمی سخنرانی خواهند کرد.

خانم ربانی در نوبت عصر دوشنبه با محوریت «ضرورت احیای سبک زندگی فاطمی» برای بانوان سخنرانی خواهد کرد و در قالب این حلقه ضرورت و اهمیت احیای سبک زندگی فاطمی در جامعه امروز برای رفع مشکلات توضیح داده خواهد شد.

در صبح روز سه شنبه ابتدا حلقه بیان احکام با سخنرانی خانم معتمدی برای بانوان بر پا می‌شود و پس از آن خانم یوسفیان با محوریت مهدویت و انتظار برای بانوان سخنرانی می‌کند.

حلقه بیان احکام نوبت عصر سه شنبه نیز با سخنرانی خانم صادقی برگزار خواهد شد و پس از آن خانم سلطانی «نقش دعا در زندگی انسان» را برای بانوان بیان خواهد کرد.

عنوان حلقه معرفتی نوبت صبح روز چهارشنبه مبحث «امید و توکل در ادیان الهی» است و خانم اخوت استاد این محفل معارفی هستند و در نوبت عصر خانم فخر روحانی سیره «بانوان بهشتی» را برای حاضران در رواق شرح می‌دهد.

پایان بخش حلقه‌های معرفتی در نوبت صبح روز پنج‌شنبه حلقه معرفتی بیان احکام با سخنرانی خانم روحانی است و پس از آن خانم شاه جعفری با مبحث «مهارت خودآگاهی بر اساس آیات و روایات» برای بانوان نکاتی را بیان می‌کنند و در نوبت عصر پنج شنبه خانم الهی پور با محوریت «سیری در زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها» نکاتی را در آستانه ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و روز مادر برای بانوان بیان می‌کند.

همچنین در سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها همزمان با دوم بهمن ماه در نوبت عصر از ساعت ۱۶ ویژه برنامه جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها برای بانوان برپا می‌شود و در سوم بهمن ماه نیز ویژه برنامه جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها در نوبت صبح و عصر برای بانوان برپا خواهد شد.

لازم به ذکر است: بانوان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه‌های واحد مراسم و محافل همه روزه می‌توانند با شماره ۳۷۱۷۵۵۶۱ - ۰۲۵ تماس بگیرند و یا با عضویت در کانال آستان مهر به آدرس اینترنتی astanemehr@ ضمن کسب آگاهی از برنامه‌های امور فرهنگی خواهران برای بانوان می‌توانند در برنامه‌های فرهنگی و معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در مناسبت‌های ملی و مذهبی بدون محدودیت زمان و مکان از سراسر کشور مشارکت داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha