جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست

حوزه/ نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد در نشست تأسیس جبهه علمی فرهنگی بسیج اساتید استان اظهار کرد: تشکیل جبهه علمی فرهنگی بسیج اساتید کار بسیار خوب و لازمی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، تأسیس جبهه علمی فرهنگی بسیج اساتید در کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مسئول و جانشین بسیج اساتید استان، معاونین فرهنگی و اجتماعی سپاه فتح، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان در سالن جلسات نماینده ولی فقیه در یاسوج کلید خورد.

مسئول سازمان بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: این جلسه در حقیقت تشکیل و تأسیس جبهه علمی فرهنگی انقلاب اسلامی در استان است که بر اساس دستورالعمل سازمان بسیج اساتید کشور تدوین شده و در یک برش ملی در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی قرار است شکل بگیرد و وبینارهایی توجیهی نیز با مرکز در این خصوص برگزار شده است.

دکتر امین موسایی افزود: جلسه جبهه علمی فرهنگی انقلاب اسلامی در دهدشت برگزار شده و در گچساران نیز در تدارک برگزاری است و در یاسوج نیز همین جلسه کنونی نقش استانی و شهرستانی (بویراحمد) را دارد.

وی به تشریح وظایف این جبهه پرداخت و گفت: تبیین و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و مطالبه گری اجرایی شدن آنها، تشکیل جبهه علمی فرهنگی انقلاب اسلامی و هم افزایی و وحدت رویه و تعامل دستگاه‌ها (که هم با مطالبه گری و احصای مسائل و ارائه راه حل‌ها، کمک فکری و نظری به رفع مشکلات اجرایی در سطوح استانی و شهرستانی می‌کند) و اتخاذ مواضع مشترک در موقعیت‌های حساس علمی، فرهنگی و اجتماعی بیان شده است.

وی بیان کرد: در سطح استانی ترکیب شورا این گونه است که مسئول بسیج اساتید رئیس شورا، جانشین بسیج اساتید استان، معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید دبیر شورا، مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج یا نماینده ایشان، نماینده استاندار، دو تن از مسئولان موفق کانون‌های بسیج اساتید در دانشگاه‌های استان، معاونین فرهنگی و اجتماعی سپاه فتح، نماینده حوزه علمیه استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، نماینده صدا و سیما و به فراخور موضوع اعضای حقیقی صاحب نظر به پیشنهاد شورا تعریف می‌شود و نظیر این ترکیب در شهرستان‌های استان نیز شکل می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در نشست گفت: باید مواظب بود که از برگزاری جلسات تکراری و تبلیغاتی خودداری شود و اگر این جلسه خروجی خوبی داشت در ادامه در محضر نماینده ولی فقیه در استان باشیم.

حجت الاسلام سید رضا افتخاری افزود: اعضای این شورا افراد فرهیخته‌ای هستند و می‌توانند با طرح‌ها و راهکارهایی که ارائه می‌دهند به رفع مشکلات در استان کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز در این نشست ضمن تقدیر از حاضرین در جلسه گفت: راه اندازی جبهه علمی فرهنگی بسیج اساتید کار بسیار خوب و لازمی است که تشکیلاتی شکل بگیرد و به دنبال شناسایی و رفع مشکلات و معضلات آسیب‌های اجتماعی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی افزود: دستگاه‌های مختلفی در زمینه شناسایی آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند که باید از موازی کاری پرهیز شود و تمامی ظرفیت‌ها در کنار هم قرار گیرند و با قوت به دنبال رفع مشکلات گام بردارند.

امام جمعه یاسوج گفت: در شورای فرهنگ عمومی به آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، نزاع دسته جمعی، ولنگاری فرهنگی و سایر آسیب‌ها پرداخته می‌شود که نیاز به کار کارشناسی دارد و جبهه علمی فرهنگی که زیر مجموعه بسیج اساتید است می‌تواند حوزه کارشناسی را بعهده بگیرد.

وی بیان کرد: طرح‌های و پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌ها باید بومی سازی شوند و دانشگاه‌ها نقش خود را در زندگی مردم نشان دهند زیرا دانشگاه حیثیت علمی دارد و در قبال کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی و کمبودهای فرهنگی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

خبرنگار: سینا امیرپور

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha