پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عکس

حوزه / در دیدار اعضای دبیر ستاد راهبری ورزش با آیت الله اعرافی اعلام شد که ۲ هزار طلبه برای شرکت در جشنواره فرهنگی ورزشی دهه فجر نام نویسی کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله علیرضا اعرافی، عصر روز شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ در دیدار ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه، در تهران گفت: در دوره مدیریت جدید حوزه‌های علمیه که در بدترین شرایط از نظر مالی قرار داشت، اما در همین شرایط ده‌ها برنامه پایه‌ای در قلمروهای مختلف طراحی و در حال اجراست. مثلاً نظام رشته‌های حوزوی، یکی از این موارد است. ۴ سال روی آن کار شده و مدتی است که نهایی و ابلاغ شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه حوزه نمی‌تواند نسبت به کادرسازی برای نظام بی توجه باشد و چشم و گوش بر نیازها ببندد، ادامه داد: یکی از ده‌ها طرح، طرح آمایش حوزه‌های علمیه است؛ در این طرح بیش از ۷۰ عنوان کار ویژه برای حوزه شناسایی شده که نیازمند تربیت نیرو است.

وی در ادامه با بیان اینکه مدارس علمیه دارای امکانات ورزشی نیستند، بر ضرورت فرهنگ سازی ورزش تاکید کرد و افزود: حوزه آماده کمک به وزارت ورزش و توسعه فرهنگ ورزش است.

آیت الله اعرافی، آموزش مهارت‌های لازم به طلاب را ضروری دانست و اظهار کرد: باید نظام جامع فرهنگی تبلیغی ورزش را تعریف و دوره‌های آن را مشخص کنیم تا بتوانیم در این عرصه کارایی لازم را داشته باشیم.

عضو فقهای شورای نگهبان به تدوین برنامه هفتم توسعه کشور هم اشاره کرد و افزود: برنامه هفتم و طراحی نظام جامع ورزش مسئله مهمی است و باید جایگاه خاصی در برنامه هفتم به ورزش داده شود.

نام نویسی ۲ هزار طلبه در جشنواره فرهنگی ورزشی دهه فجر

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام مهدی پناهی، دبیر ستاد راهبری ورزش، گزارشی از عملکرد یک ساله و برنامه‌ها این ستاد و حضور فرهنگی طلاب در مجامع ورزشی ارائه داد.

وی از برنامه‌ریزی برگزاری دوره‌های تربیت مربی و تربیت مبلغ فرهنگی ورزشی با همکاری وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب در دهه فجر در دستور کار قرار دارد و تاکنون ۲ هزار طلبه برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کرده‌اند.

دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه به راه اندازی پایگاه‌های ورزش همگانی در مدارس علمیه اشاره کرد و اظهار کرد: به زودی این پایگاه در مدارس علمیه سراسر کشور راه اندازی خواهند شد.

حجت الاسلام پناهی همچنین تشکیل انجمن ورزش طلاب زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی، در آینده خبر داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha