پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اسقف اعظم شیلی آلبرتو اورتگا

اسقف اعظم شیلی در پاسخ به نامه آیت الله اعرافی بر گفت‌وگوی میان ادیان تاکید کرد.

رییان چاوس مندوزا رئیس دفتر اسقف شیلی در نامه‌ای به فواد موسی، رئیس جامعه مسلمانان این کشور از نامه تبریک ولادت حضرت مسیح (ع) از سوی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور قدردانی کرد.

در نامه رئیس دفتر اسقف شیلی آمده است: اسقف اعظم آلبرتو اورتگا، به بنده مأموریت داده است که اعلام دارم نامه جناب آقای آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه اسلامی در ایران را دریافت کرده و به ایشان پاسخ دهم.

رییان چاوس مندوزا افزود: اسقف اورتگا، از نامه محبت‌آمیز و تبریک صمیمانه ایشان به مناسبت کریسمس و سال نو تشکر می‌کند و همچنین به دلیل پیشرفت و تقریب گفتگوی بین ادیان، خداوند متعال را سپاسگزار است. همانطور که در نامه به خوبی بیان شده است، خداوند باید به ما توفیق دهد تا همیشه در بیان ارزش‌های بزرگ بشریت مشارکت داشته باشیم تا از جوامع برادرانه‌ی بیشتری برخوردار گردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نهایت توجه خداوند و آرزوی خیر برای آیت‌الله علیرضا اعرافی، شما و کل جامعه مسلمانان در شیلی را خواهانم.

همچنین بیانیه پاپ فرانسیس به مناسبت پنجاه و پنجمین پیام جهانی صلح در سال ۲۰۲۲ در یک سند ضمیمه ارسال به همراه این نامه ارسال شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha