جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه اعتقاد ما بر این است که معلم از لحاظ منزلت اجتماعی باید دارای بالاترین سطح در جامعه باشد، گفت: اگر می‌خواهیم آینده را بسازیم یکی از راه کارهای آن ارتقای منزلت فرهنگیان و معلمان است که تحقق در کنار مسائل فرهنگی، نیازمند توجه در حوزه مالی نیز می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با مدیر کل جدید آموزش و پرورش همدان، با تاکید بر اینکه فعالیت در آموزش و پرورش دارای پیچیدگی‌های خاص خود است، اظهار داشت: برخی از مشکلات از جمله مطالبات فرهنگیان، کمبود معلم در کلاس و کمبودهایی در عرصه سخت افزاری و نرم افزاری مدارس وجود دارد که برطرف کردن نیازمند کار جهادی است.

وی با بیان اینکه در مدیریت آموزش و پرورش باید برنامه محور عمل کرد، گفت: همان طور که استفاده از جوانان در لایه‌های میانی مدیریت جز سیاست‌های دولت است، انتظار بر این است تا مسئولان استانی نیز از جوانان مؤمن و انقلابی استفاده کنند.

رئیس کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه مسئولان باید دوره مسئولیت خود را فرصت مغتنمی برای خدمت به مردم بدانند، مطرح کرد: از دیگر مشکلاتی که در عرصه آموزش و پرورش البته به ندرت وجود دارد، بحث بی‌اهمیتی نسبت به مسائل دینی، قرآن و نماز دانش آموزان است.

وی افزود: چارچوب کلی گزارشات، از متدین بودن جامعه فرهنگی حکایت دارد اما گاهی از موارد در لایه‌های زیرین، بی اهمیتی به مسائل دینی وجود دارد، که همین تعداد اندک نیز می‌تواند آسیب‌زا باشد و لذا باید مراقب بود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه اعتقاد ما بر این است که معلم از لحاظ منزلت اجتماعی باید دارای بالاترین سطح در جامعه باشد، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم آینده را بسازیم یکی از راه کارهای آن ارتقای منزلت فرهنگیان و معلمان است که تحقق در کنار مسائل فرهنگی، نیازمند توجه در حوزه مالی نیز می‌باشد.

خود را موظف خدمت به همه دانش آموزان می‌دانیم

محمود نقوی، مدیر کل آموزش و پرورش همدان نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت جایگاه آموزش و پرورش، اظهار داشت: ما نسبت به وضعیت دانش آموزان باید حساس باشیم و در قبال دانش آموزی که به هر دلیل نمی‌تواند در برنامه شاد شرکت کند و یا شاید شب گرسنه بر بالش سر گذشته خود را موظف به خدمت می‌دانیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha