پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عبادی زاده

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: جهاد کشاورزی آموزش‌های لازم را در موضوعاتی نظیر استفاده از سموم و بازارهای هدف به کشاورزان هرمزگان ارائه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس اظهار کرد: معتقد هستیم که اگر هر کاری در کشور انجام می‌شود باید پیوست فرهنگی داشته باشد، چراکه اگر این پیوست فرهنگی نباشد قطعاً ما در راستای انجام مأموریت‌ها به مشکل خواهیم خورد.

وی با ذکر این نکته که وزارت جهاد کشاورزی در برخی از شاخص‌ها نسبت به دستگاه‌های دیگر یک گام جلوتر است، عنوان کرد: موضوعات فرهنگی و فرهنگ‌سازی باید در سیستم جهاد کشاورزی همواره مورد تاکید قرار گیرد تا اهداف مورد نظر در بخش‌های مختلف تحقق پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن تاکید بر لزوم انجام تحقیقات کاربردی در بخش کشاورزی هرمزگان، ابراز داشت: در صورت تحقق این امر می‌توان شاهد رشد دانش و بخشی که دانش در آن وجود دارد خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به لزوم پیوند صنعت با دانشگاه، تصریح کرد: همواره در راستای پیوند صنعت و دانشگاه در استان هرمزگان تلاش کرده‌ام اما موضوع اصلی این است که دانشگاه نمی‌داند که مساله صنعت چیست تا اقدام به گره‌گشایی کند از طرفی صنعت نمی‌داند که ظرفیت حل مساله دانشگاه‌ها چقدر است و این‌که دانشگاه توانایی حل چه مسائلی را دارد.

وی با ذکر این نکته که دانش باید در قالب تحقیقات کاربردی در خدمت بخشی از جامعه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: مراکز تحقیقات کشاورزی یک گام از صنعت در استفاده از ظرفیت دانشگاهیان جلوتر است چراکه اهداف پژوهش و تحقیقات به نیازهای سازمانی نزدیک‌تر است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به شیوع بیماری در باغات لیمو کشور، بیان کرد: با توجه به اینکه کشاورز با بخش‌های مختلف حاکمیت ارتباط دارد، با مشکلات زیادی روبرو می‌شود. به عنوان مثال وزارت‌خانه‌های متعددی به موضوع نابودی محصولات کشاورزی استان هرمزگان مرتبط هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تشریح کرد: برای اینکه بتوانیم خدمات خوبی را از سوی حاکمیت به کشاورزان ارائه کنیم تا در طول سالیان با مشکلات متعدد روبرو نشوند، نیازمند همکاری بین‌بخشی میان نهادهای مختلف مانند جهاد کشاورزی، وزارت صمت، وزارت کار و … هستیم.

وی عنوان کرد: جهاد کشاورزی باید آموزش‌های لازم را به کشاورزان برای افزایش آگاهی آن‌ها ارائه کند تا کشاورز از بخش‌های مختلف کشاورزی مانند نحوه تزریق سموم، تجارت و … آگاه شوند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با ذکر این نکته که بخشی از ضرر کشاورزان مرتبط با اقدامات دلالان است، ابراز داشت: کشاورز استان هرمزگان نباید تنها به کشت چند محصول اکتفا کند چراکه افزایش تنوع محصول حاشیه و اطمینان سوددهی را نیز افزایش خواهد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تصریح کرد: مناطق اقلیمی دنیا که مشابه استان هرمزگان است شناسایی شود و محصولات مشابه را در استان ارزیابی و معرفی کنند. از طرفی باید دولت موظف شود تا بازارهای هدف این محصولات شناسایی شود تا بتوان به محصولات کشاورزی هرمزگان تنوع داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha