شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس و معاونین دانشگاه قم

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر تقویت ارتباط این نهاد با دانشگاه قم تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری امروز در دیدار رئیس و معاونین دانشگاه قم، که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، این دانشگاه را سرمایه و اعتباری برای استان قم و کشور دانست و تصریح کرد: جامعه مدرسین باید از طریق ایجاد ارتباطی دو سویه با این دانشگاه، علاوه بر گره‌گشایی و راه‌گشایی از امور دانشگاه، مطالبات خود را نیز مطرح کند.

وی ضمن اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌های دانشگاه قم در طی سالیان گذشته افزود: در طی سالیان گذشته، دانشگاه قم پیشرفت‌های فراوانی داشته است. مسئولین این دانشگاه مصداق روایت پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) هستند که «اِنَّ اللّه َ یُحِبُّ اِذا اَنْعَمَ عَلی عَبْدٍ اَنْ یُری اَثَرُ نِعْمَتِهِ عَلَیْهِ». نعمت شما در واقع همین آبرو، اعتبار، علم، دانش و تجربه شماست و اثر این نعمت نیز همین رشد جایگاه این دانشگاه و نیروهای عالم و متعهدی است که در این دانشگاه تربیت یافته‌اند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دقت و ظرافت در تربیت و جذب دانشجویان را خواستار شد و ابراز داشت: تمامی دانشجویان باید از شروع مراحل جذب تا نقطه نهایی و فارغ التحصیلی، از جهات مختلف مورد توجه قرار گیرند تا انسان‌هایی متخصص و متعهد تربیت شوند.

وی سابقه خود در دانشگاه قم را مورد اشاره قرارداد و خاطر نشان کرد: اینجانب، آن روزی که این دانشگاه تحت عنوان مدرسه عالی قضائی شکل گرفت، فقه و اصول در آنجا تدریس می‌کردم و اصلاً گمان‌ها به این سو نمی‌رفت که روزی آن مجموعه کوچک، به چنین دانشگاهی با این ظرفیت بالا تبدیل شود.

شایان ذکر است: در ابتدای جلسه، حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز، رئیس دانشگاه قم و معاونین وی، گزارش جامعی از وضعیت، فعالیت‌ها، پیشرفت‌ها و اهداف ارائه کردند.

رئیس دانشگاه قم گفت: حیثیت انتساب این دانشگاه به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مورد توجه ویژه است و همه در این جهت دغدغه مندیم. بنای ما در این دانشگاه، جذب و استفاده از اساتید قوی و انقلابی است و تا کنون بسیاری از خروجی‌های این دانشگاه در پست‌های حساس و گوناگون مشغول به فعالیت شده‌اند.

وی با اشاره به مسئله عفاف و حجاب افزود: دانشگاه قم، تقریباً، تنها دانشگاه دولتی کشور است که بحث جدایی فضای آموزشی دختر و پسر در آن مورد توجه بوده و هست. از حیث دانشجویان، اساتید و کارکنان نیز این دانشگاه وضعیت خوبی دارد و در بین دانشگاه‌های سراسر کشور حائز رتبه ۲۴ است.

معاونین پژوهشی، فرهنگی، آموزشی، دانشجویی و مالی نیز به ارائه گزارشی از حیطه فعالیت خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha