پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی

نماینده ولی فقیه در گیلان بر توجه به آسیب های استان در برنامه ریزی ها تاکید کرد و گفت: محیط زیست، زیست بوم و صنایع راکد و تعطیل اولویت متولیان برنامه ریزی گیلان باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امروز در دیدار رئیس، معاونان و مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به نارسایی‌های بودجه کشور در گذشته اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت، روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با دیگر کشورها و توجه ویژه دنیای مقاومت به ایران، نگاه به بودجه باید هوشمندانه، گسترده و همه جانبه باشد.

وی به توجه ویژه دولت به بودجه کشور در این دوره اشاره کرد و افزود: در لایحه بودجه سال آینده دولت به بخش‌های سلامت، کشاورزی و اقتصاد کشور توجه داشته ضمن اینکه تصویب کلیات لایحه بودجه توسط مجلس در دولت ایجاد امید کرده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در برنامه‌ریزی‌ها برای گیلان باید به آسیب‌های این استان توجه شود: تصریح کرد: محیط زیست، زیست بوم و صنایع راکد و تعطیل از آسیب‌های گیلان است و در برنامه‌ریزی بودجه باید به این موارد توجه ویژه شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به ورود سالانه ۳۰ میلیون گردشگر به گیلان اشاره کرد و گفت: صنعت گردشگری باید برای استان آورده داشته باشد در صورتی که صنعت اکو توریسم برای گیلان آورده‌ای نداشته و تنها پسماند و برخی مواقع فرهنگ‌های نامیمون را به همراه دارد.

وی با اشاره به وضعیت زیست بوم گیلان در سال‌های گذشته، بیان کرد: ارتفاع پسماند سراوان رشت به یکصد متر رسیده و آشفته بازاری را در استان ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار لحاظ کردن اولویت‌ها در برنامه‌ریزی بودجه استان شد و اظهار کرد: در راستای تشخیص اولویت‌ها از فرهیختگان گیلان استفاده کنید.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی یادآور شد: تک فکری رشد نمی‌آورد، بنابراین استفاده از افکار فرهیختگان کمک می‌کند تا انسان فکر بالنده داشته باشد.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد اشتغال در گیلان اظهار کرد: در برنامه‌ریزی‌ها به صنعت استان توجه ویژه داشته باشید ضمن اینکه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان تشکیل اتاق فکر را مد نظر قرار دهید.

امام جمعه رشت، استحصال آب به ویژه آب کشاورزی را یکی از مشکلات کشور و گیلان به لحاظ کاهش نزولات آسمانی ذکر کرد و افزود: آب بندها و نهرهای استان نیاز به لایروبی دارند بنابراین در برنامه‌ریزی‌ها برای بودجه به موضوع آب و زیرساخت‌های کشاورزی توجه داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه تورم موجود در جامعه نیازمند ساماندهی و انسجام است، تصریح کرد: با توجه به شرایط جهانی و تحریم‌ها، تورم در نظام بودجه‌ریزی کشور باید مهار شود.

وی، خواستار نظارت و توجه به منابع انسانی و زیرساخت‌ها در برنامه‌ریزی‌های گیلان شد و بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر هزینه کرد دستگاه‌ها باید نظارت داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به برگشت اعتبارات به دلیل آگاهی نداشتن برخی دستگاه‌ها در بعضی مواقع اشاره کرد و گفت: به سازمان‌ها و تشکل‌هایی که سهمی از بودجه دارند، اطلاع رسانی کنید.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به اهمیت نظارت و بازدید میدانی از پروژه‌های در حال اجرا، خاطرنشان کرد: حضور میدانی در اجرای طرح‌ها در اختصاص اعتبارات بسیار مؤثر است.

وی بر ایجاد جامعه‌ای پویا و عاری از فقر در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد و یادآور شد: هر فعالیتی که منجر به نشاط سالم در جامعه شود، انجام دهید.

رشد اقتصادی ۷/۹ درصدی گیلان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان نیز در دیدار مذکور از برنامه‌ریزی‌ها برای دستیابی به رشد اقتصادی ۷/۹ درصدی استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کشور خبر داد و گفت: سیاست دولت شکل‌گیری رشد اقتصادی ۸ درصدی کشور برای سال آینده است.

شراره کاوسی با بیان اینکه دستیابی به رشد اقتصادی ۷/۹ درصدی گیلان برای سال ۱۴۰۱ نیازمند منابع اعتباری و توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌های استان است، تصریح کرد: تمرکز زدایی و تفویض اختیار به استان‌ها و همچنین تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت از رویکردهای دولت برای تحقق اهداف بودجه در سال آینده است.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha