جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان تقدیر

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان به همراه جمعی از مسئولان همدانی ظهر امروز با حضور در منزل خانم رقیه کریمی، برگزیده جشنواره بین المللی ادبیات مقاوت لبنان، از وی تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، نماینده ولی فقیه در استان به همراه جمعی از مسئولان همدانی ظهر امروز با حضور در منزل خانم رقیه کریمی، برگزیده جشنواره بین‌المللی ادبیات مقاومت لبنان، از وی تجلیل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی با تبریک به خانم کریمی به مناسبت کسب رتبه سوم در جشنواره بین‌المللی مقاومت در لبنان، اظهار داشت: کتاب نوشته شده توسط خانم کریمی هم سوژه خوبی انتخاب شده و هم طراحی داستان جالبی داشته و این انتخاب، قابل تقدیر است.

وی با اشاره به انتشار خاطرات رزمندگان دفاع مقدس به زبان عربی، مطرح کرد: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ فرهنگ و مذهب با کشورهای منطقه و عرب زبان، دارای مشترکات بسیاری است و انتشار خاطرات و نوشته‌های رزمندگان به زبان عربی اقدامی مؤثر در ترویج این ارزش‌ها است.

امام جمعه همدان افزود: در جلسه جامعه مدرسین یکی از مراجع بزرگوار تقلید بر لزوم یادگیری زبان عربی توسط طلاب تاکید کردند و امروز شما این کار را انجام داده‌اید.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم شاهد موفقیت‌های بیشتر در این حوزه باشیم، گفت: اثر گذاری و نفوذ چنین آثاری در کشورها و جوامع مختلف بسیار زیاد است و باید بتوانیم در این عرصه فعالیت بیشتری داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه استان همدان نویسندگان توانایی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت دارد، مطرح کرد: کمتر استانی را می‌توان نام برد که همانند همدان، نویسندگان آن در عرصه دفاع مقدس و مقاومت کار کرده باشند، اما لازم است که این هنرمندان شناسایی و حمایت شوند.

هنرمندان فعال در حوزه انقلاب اسلامی باید به جامعه معرفی شوند

محمد مهدی سموات رئیس حوزه هنری استان همدان نیز با بیان اینکه قدردانی از هنرمندانی که در زمینه انقلاب اسلامی فعال بودند مورد غفلت واقع شده بود، اظهار داشت: اینکه امروز حضور ما در منزل یک هنرمند به عنوان کاری نو یاد می‌شود، این جالب نیست و باید خیلی قبل‌تر امثال خانم کریمی مورد تقدیر قرار می‌گرفتند.

تجلیل از بانوی برگزیده همدانی در جشنواره بین المللی ادبیات مقاوت لبنان

وی با اشاره به اینکه باید کتب و آثار هنرمندان را در سطح جامعه معرفی کنیم، یادآور شد: به دنبال آن هستیم تا با استفاده از ظرفیت نماز جمعه برای معرفی کتاب و آثار هنرمندان همدانی استفاده کنیم.

با نهضت ترجمه می‌توان دفاع مقدس را جهانی کرد

رقیه کریمی هم در شروع این دیدار با اشاره به اینکه جشنواره ادبیات مقاومت لبنان از جشنواره‌های مهم این کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: این همایش که با اشراف سید حسین نصرالله برگزار می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار است و همانند نهاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، در عرصه مقاومت در حال فعالیت می‌باشد.

وی با بیان اینکه بنده در رشته داستان کوتاه رتبه سوم را کسب کردم، گفت: امیدوارم با نهضت ترجمه این اتفاق به صورت گسترده در سراسر دنیا رخ دهد و بتوانیم در بسیاری از کشورهای دنیا آنچه در دوران دفاع مقدس رخ داده را انتشار دهیم.

تجلیل از بانوی برگزیده همدانی در جشنواره بین المللی ادبیات مقاوت لبنان

تجلیل از بانوی برگزیده همدانی در جشنواره بین المللی ادبیات مقاوت لبنان

تجلیل از بانوی برگزیده همدانی در جشنواره بین المللی ادبیات مقاوت لبنان

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha