سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر / دومین همایش روایت مادری در کاشان

حوزه / به مناسبت وفات ام البنین(س) و به منظور تکریم از همسران و مادران شهدا، دومین همایش «روایت مادری» در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان به همت هیئت فاطمیون واحد خواهران و با همکاری شهرداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان «دومین همایش روایت مادری» به منظور تکریم همسران و مادران شهدای کاشان، شامگاه دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، خانواده شهید خوانساری، مادر شهیدان زین‌الدین، فرماندار، شهردار، روحانیون، مسئولان، فرماندهان دوران دفاع مقدس، فاطمیون، خیرین، مادران و همسران شهدای انقلاب، مدافع حرم و امنیت در تالار بزرگ شهر در فرهنگسرای مهر شهرداری کاشان برگزار شد.

در این مراسم پس از اجرای سرود، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع) و روایتگری، «نمایش تک‌نفره چشم به راه» و اجرای «اکران فیلم کوتاه رضا» پیرامون جنایت داعشی ها در سوریه، دختر شهید روحانی صالحی خوانساری و مادر شهیدان زین‌الدین به روایتگری و سخنرانی پرداختند.

همرزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول هیئت محبان ابوالفضل (ع) ناجی آباد کاشان در این مراسم به ایثار و فداکاری‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت حاکم بر دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت (ع) باید به نسل جوان منتقل شود.

وی، با بیان اینکه رزمندگان باید با عمل به فرهنگ و سیره شهدا به عنوان الگوی جوانان امروز و نسل‌های آینده باشند. گفت: اگر فرهنگ فداکاری، حماسه آفرینی و جهادی رزمندگان و شهدا در بین جوانان و مسئولان نهادینه شود، قطعاً هیچ دشمنی جرأت ایستادگی در مقابل نظام اسلامی ایران را پیدا نخواهد کرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس، با مقایسه جوانان کنونی با نسل انقلاب، خاطرنشان کرد: پایبندی جوانان امروزی به نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر از گذشته است و آنان با بصیرت بالای خود این روحیه را به آیندگان و نسل‌های بعد انتقال خواهند داد.

وی، به پیشرفت کشورمان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امروز تمام قدرت‌های جهان در مقابل نظام اسلامی ایران زانو زده‌اند.

رجایی در ادامه به نقاط مشترک قیام امام حسین (ع) و مقاومت رزمندگان در دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه و عراق اشاره کرد و اظهار داشت: همانگونه که قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا جاودانه شد، یاد و خاطره و خون جوانان ما که در راه حق علیه باطل ریخته شده تا قیامت حفظ خواهد شد.

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی در ادامه با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید حاج قاسم، تصریح کرد: محبوبیت و عشقی که مردم منطقه به شهید سلیمانی دارند نشان از اخلاص او در رفتار و گفتارش است.

وی، با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی در برخورد با مردم در تمام کشورهای مسلمان و غیر مسلمان بسیار مهربان بود، خاطرنشان کرد: رفتار او با مردم به خصوص کودکان و محبتی که به آنها می‌کرد برای همه ما که همرزم او بودیم یک درس ماندگار است.

این فرمانده دفاع مقدس، در ادامه به فعالیت جهادی هیئت محبان ابوالفضل کاشان در روستاها اشاره کرد و افزود: گروه جهادی ۲۰ نفره این هیئت با حضور سالی ۵ بار در روستاها، علاوه بر بازسازی و تعمیر خانه‌های محرومین و فعالیت‌های فرهنگی، اقدام به ایجاد آبروی محله در کوچه‌ها و معابر روستا می‌نمایند.

رجایی، با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ خانواده تحت پوشش مؤسسه خیریه آل حسان محبان ابوالفضل (ع) ناجی آباد کاشان می‌باشد، گفت: علاوه بر کمک‌های مادی و معنوی به این خانواده‌ها، به منظور توانمند سازی، آنها در دوره‌های مهارت آموزی نیز شرکت می‌کنند.

همرزم سردار سلیمانی در پایان به جذب بیش از ۳۰۰ جوان و نوجوان در پایگاه‌های بسیج منطقه ناجی آباد کاشان، اشاره کرد و افزود: این جوانان علاوه بر حضور در عملیات‌های شبانه و گشت زنی در محلات، در اردوهای کویر نوردی، کوهنوردی و زیارتی و کلاس‌های قرآن، احکام و… نیز شرکت می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha