پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مردانی

حوزه/رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج می‌گوید: وظیفه داریم بنا به فرمان رهبری معظم بسیاری کارها را به دست قشر جوان و نوجوان بسپاریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج؛ نماز جمعه یکی از میراث‌های گران‌بهای حضرت امام راحل در کشور بعد از پیروزی انقلاب بوده سنگری مستحکم در برابر هجمه‌های دشمن در زمینه‌های مختلف به خصوص در حوزه فرهنگی است.

ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در ۱۳ سنگر نماز جمعه هر هفته به بیان مشکلات مختلف در حوزه‌های اجتماعی فرهنگی سیاسی اقتصادی و عمرانی در استان می‌پردازند و در کنار مردم مطالبه‌گر حقوق آنها هستند.

ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در دورترین نقاط از قلعه رئیسی تا دیشموک و بهمئی تا شهر یاسوج هر روز هفته را در خدمت به رفع مشکلات مردم سپری می‌کنند و البته بیشتر وقت آنها صرف مشکلات حوزه فرهنگی می‌شود.

در این بین ستادهای نماز جمعه نیز نقش مهمی در هماهنگی و برنامه‌ریزی جهت رفع مشکلات داشته و مدیریت ستادهای نماز جمعه استان اکنون در اختیار جوانان آگاه و با بصیرتی است که بیش از هر چیز دغدغه فرهنگ را دارند.

در همین خصوص حجت الاسلام مردانی، رئیس جدید ستاد نماز جمعه یاسوج با قدردانی از مدیریت سابق و تلاش‌ها و خدمات آنها به رویکردهای جدید ستاد اشاره می‌کند و می‌گوید با توجه به مشکلات فرهنگی که در جامعه و بخصوص در شهر و دیار ما وجود دارد و این همه آسیب اجتماعی ناشی از حاشیه نشینی، برنامه کاری خود را بیشتر روی مسائل فرهنگی متمرکز کرده‌ایم.

رئیس جوان ستاد نماز جمعه یاسوج می‌گوید: بیش از همیشه به برنامه‌های معنوی نیاز داریم تا بتوانیم روحیه عبادت و زهد را در بین جوانان تقویت کنیم به همین منظور برگزاری ادعیه به ویژه دعای ندبه از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

وی گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما در ستاد نماز جمعه تجلیل از خانواده شهدای استان به عنوان ولی نعمتان ما بوده که به صورت مستمر این کار انجام خواهد شد تا جوانان و نوجوانان بیشتر با فرهنگ جهاد و شهادت آشنا شوند.

مردانی تصریح کرد: پاسخگویی به امور شرعی مردم از جمله نیازهای روز بوده که برای پاسخگویی به این سوالات میزی را در حین برگزاری نماز جمعه به همین موضوع اختصاص داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین دغدغه رهبری معظم انقلاب موضوع بصیرت‌افزایی در میان جوانان و نوجوانان است، یادآور شد: تشکیل حلقه‌های صالحین کمک بزرگی به پیشبرد برنامه‌های بصیرت افزایی خواهد کرد.

مردانی در ادامه با بیان اینکه می‌بایست کارها را به دست جوانان و نوجوانان بسپاریم تا آنها با فرهنگ دینی و معنوی بیشتر آشنایی پیدا کنند گفت: سعی ما بر این است که اکثر برنامه‌های ستاد نماز جمعه را به آنها سپرده تا بتوانیم نسل تربیت شده را برای آینده استان و جامعه داشته باشیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدرضا IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    1 1
    کاش ما هم یه پدر زن مسئولی داشتیم
    • گمنام IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      0 0
      پدر خانمش نیست
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    0 0
    احسن به حاج آقا مردانی ان شاالله کار را جوانان با شور و اشتیاق پیش ببرند.