شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/اولین  نشست تخصصی جشنواره پاسخ برتر

حوزه/ حجت الاسلام دریاباری گفت: راه اندازی دانشنامه مجازی پاسخ به شبهات و سوالات دینی با عنوان ویکی پاسخ نیز یکی از اقدامات ارزنده مرکز بوده است که دارای درگاه‌های مختلف با موضوعات متنوع می‌باشد؛ این سایت در آینده نزدیک به ۶ زبان زنده دنیا فعالیت خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سیدمصطفی دریاباری، امروز در نشست تخصصی طلاب پاسخگو به شبهات دینی در فضای مجازی که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد گفت: این مرکز دارای ۸ گروه علمی تخصصی همچون فلسفه، فقه و رصد و شبهه پژوهی می‌باشد.

وی افزود: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات در راستای مطالبه مدیر محترم حوزه‌های علمیه به طراحی و تدوین برنامه پنج ساله متقن و سند جامع مرکز مطالعات ناظر به اسناد بالادستی مرکز مدیریت حوزه پرداخته است.

حجت الاسلام دریاباری خاطرنشان کرد: یکی از کارهای خوب این مرکز تشکیل مدارس شبهه پژوهی است که در زمان‌ها و فصول مختلف برگزار می‌شوند.

وی برگزاری جشنواره پاسخ برتر را یکی دیگر از فعالیت‌های مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه برشمرد و گفت: پاسخگویی به مسائل روز در قالب‌های مختلفی همچون مجله «پاسخ» همواره در برنامه‌های این مرکز لحاظ شده است.

معاون آموزش و پژوهش مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه تصریح کرد: در شرایط کنونی بیشتر شبهات دینی دارای خاستگاه و منشأ وهابی بوده و از سوی وهابی‌ها مطرح می‌شوند.

وی با اشاره به راه اندازی مجله مطالعات شبهه پژوهی از سوی مرکز افزود: این مجله نگاه درجه دو و مضاف به شبهه داشته به مسائلی همچون خاستگاه شبهه، چیستی آن و آینده پژوهی شبهه می‌پردازد.

حجت الاسلام دریاباری بیان داشت: برگزاری سلسله نشست‌های مرزهای دانشی-سیاستی یکی دیگر برنامه‌های اجرا شده از سوی این مرکز بوده که به موضوعاتی همچون هوش مصنوعی و با حضور اساتید مطرح در حوزه‌های مختلف دانشی پرداخته است.

وی گفت: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه در یکسال اخیر ۴۳ نشست مرتبط با شبهات روز را برگزار کرده است.

معاون آموزش و پژوهش مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه اظهار کرد: راه اندازی دانشنامه مجازی پاسخ به شبهات و سوالات دینی با عنوان ویکی پاسخ نیز یکی از اقدامات ارزنده مرکز بوده است که دارای درگاه‌های مختلف با موضوعات متنوع می‌باشد؛ این سایت در آینده نزدیک به ۶ زبان زنده دنیا فعالیت خواهد داشت.

وی راه اندازی تلویزیون اینترنتی «پاسخ تی وی» را یکی از روزآمدترین برنامه‌های پاسخ به شبهات دینی در فضای مجازی دانست و عنوان داشت: پاسخ تی وی، هر هفته با دعوت از اساتید علوم مختلف به مسائل چالشی متناسب با زمان پخش برنامه خود می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha