جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ذاکر

حوزه/ حجت الاسلام ذاکر گفت: شهدا تسلیم محض خدا شده بودند و به مقام فانی رسیده بودند به همین دلیل هم وقتی عملیات ها شروع می شد شهدا از همدیگر برای رسیدن به خط مقدم سبقت می‌گرفتند و آخرین پیامشان این بود که خدا را فراموش نکنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای روحانی کربلای ۵ که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس آیات قرآنی انسان وقتی به رفاه می‌رسد خدا را فراموش می‌کند، اظهار داشت: طبیعت بشر به گونه‌ای است که وقتی به اعتبارات دنیوی تکیه کرد، جنبه استغنایی او را به سمت طغیان و فراموشی خداوند سوق خواهد داد.

وی اضافه کرد: دلیل فراموشی مردم توسط برخی مسئولین تکیه بر اعتبارات دنیوی و هواداران خود است و در فتنه ۸۸ عده‌ای با تکیه بر هوادران خود و اعتبارات فریبنده دنیا و رسیدن به مناصب دنیوی از حاکمیت الهی خارج شدند و علیه ملت قیام کردند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکیه بر شور و قدرت جوانی از عوامل فراموشی خداوند و طغیان است، گفت: برای ماندن در مسیر الهی باید در مقابل ولایت تکوینی و تشریعی الهی خاضع باشیم و عموم خطاها و عصیان‌ها در مرحله ولایت تشریعی است و برای اداره جامعه خداوند این منصب را به افراد خاص و منتخب سپرده است.

وی افزود: در شهدا ولایت پذیری و دوری از خود استغنا پنداری روشن و آشکار بود و آن‌ها از هر فرصتی برای اطاعت از ولایت استفاده می‌کردند و وقتی انسان وابستگی تام به پیامبر، امام و نایب او کند، دیگر همه چیز را در خداوند خواهد دید.

حجت الاسلام ذاکر با بیان اینکه علت قیام مردم علیه پهلوی طغیان رژیم علیه دین و مردم بود، ادامه داد: شاه اراده الهی را در خود می‌دید و همین امر موجب نابودی مطلق او شد و شهدا قدرت مطلقه را در خداوند می‌دیدند و در جنگ تحمیلی روحانیت در خط مقدم بودند و تعداد شهید از این قشر نسبت با اقشار دیگر بیشتر است.

وی تصریح کرد: شهدا تسلیم محض خدا شده بودند و به مقام فانی رسیده بودند به همین دلیل هم وقتی عملیات‌ها شروع می‌شد شهدا از همدیگر برای رسیدن به خط مقدم سبقت می‌گرفتند و آخرین پیامشان این بود که خدا را فراموش نکنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha