پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شریف لک زایی

حوزه/ لک زایی گفت: مباحث باید متناسب با خلأها پایه گذاری شود که بتوانیم برای حل آن گام برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر شریف لک‌زایی، مدیرگروه فلسفه سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که در کرسی آزاداندیشی نقش عدالت سیاسی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان ناقد حضور داشت، گفت: در بحث تمهید نظریات باید توجه شود که نظریات چگونه تناسب، تعادل و عدالت سیاسی را در جامعه برقرار می‌کند.

وی افزود: در ارائه شفاهی و متن حجت الاسلام سید باقری کمبودهایی دیده می‌شود از جمله نسبت و جایگاه بحث در مباحث نظری موجود به دو حیث مطرح می‌شود یکی به لحاظ نظری که بحث در چه حیطه است و آیا در این بحث به عرصه سیاست گذاری هم پرداخته شده یا خیر، که باید روشن و شفاف باشد.

لک زایی تصریح کرد: سوال دیگر این است که خلأ موجود در فضای موضوع مشارکت عدالت سیاسی در کجاست.

وی خاطرنشان کرد: برای بحث محتوای خوبی ارائه شده است ولی به شکل نگاه و نظریه نیست.

عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به بحث نظام حزبی کارآمد بیان داشت: آیا با وجود نظام حزبی کارآمد، عدالت سیاسی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: بنده با همه گزاره‌های بیان شده موافق می‌باشم اما باید توجه داشت که این گذاره‌ها بر اساس کدام خلاءها مطرح می‌شود و خلأهای اصلی به طور چه چیزهایی هستند.

لک زایی اظهار داشت: مباحث باید متناسب با خلأها پایه گذاری شود که بتوانیم برای حل آن گام برداریم.

وی گفت: باید هم در عنوان هم در ارائه بحث اصلاحاتی صورت می‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرتضی IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    همه ریس جمهورهای ما خوب بودن فقط ما ایرانیان حرف رهبرمان قبول داریم هرانسان احترامش به جاست ولی رهبرمان امام این زمان حقیقت از امام رهبرمان گوش به فرمان رهبرمان هستیم