جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسن محمدی

حوزه/ برگزاری شب شعر و خاطره گویی، تجلیل از مادران شهدا، حضور در خانه سالمندان، رایزنی با والدین دختران تازه متولد شده برای نام‌گذاری آن ها به نام حضرت زهرا(س) و تزئئن شهر و ... برنامه‌های هیئات مذهبی ارومیه در ایام ولادت حضرت زهرا (س) و دهه فجر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ارومیه، حجت الاسلام حسن محمدی، امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه فجر که با حضور مسئولین شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان در اداره تبلیغات اسلامی ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه در مسائل فرهنگی باید با عمل به آیه " قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَیٰ وَفُرَادَیٰ " به صورت جهادی وارد میدان شد و منتظر ابلاغیه‌ها نماند، اظهار داشت: مهم‌ترین تاکید رهبر معظم انقلاب در مسائل فرهنگی و انقلابی تکیه به توان مردمی و عمومی است و باید به این مسئله عمل شود.

وی با تاکید بر لزوم تربیت محور بودن هیئات مذهبی اضافه کرد: باید در هیئات مذهبی تربیت جوانان انقلابی و توجه به پیوست جمعیتی که یکی از دغدغه‌های رهبر انقلاب است، مدنظر قرار گیرد و در مسئله جمعیت کشور در حال تبدیل شدن به یک بحران جدی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با بیان اینکه دوره‌های مهارت افزایی روحانیون در تبلیغات برگزار می‌شود و از این به بعد همه اعزام‌ها به جلسات، مساجد و هیئات مذهبی از این ناحیه خواهد بود، تصریح کرد: لازم است در همه هیئات مذهبی از سخنرانان روحانی و توانمند استفاده شود و اداره تبلیغات اسلامی آمادگی اعزام مبلغ به هیئت‌ها را دارد.

وی با بیان اینکه عملکردها در زمینه تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و جنایات پهلوی قابل قبول نبوده است، گفت: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و … برای مردم خصوصاً جوانان تبیین شود.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه در مناسبت‌های ملی و مذهبی هر هیئت می‌تواند محله خود را پوشش داده و برنامه‌های لازم را اجرا کند، افزود: با برنامه‌های خسته کننده نمی‌توان جوانان و نوجوانان را با انقلاب آشنا کرد و برای این کار باید وارد آموزش و پرورش شد و زمینه حضور نوجوانان در مساجد را فراهم کرد.

در این مراسم مسئولین شورای هیئت‌های مذهبی و بسیج مداحان به تبیین برنامه‌های دهه فجر و ایام ولادت حضرت زهرا (س) پرداختند.

برگزاری نشست بیانیه گام دوم، دیدار با مادران شهدا و تجلیل از آن‌ها، غبارروبی مزار شهدا و مرقد حجت الاسلام حسنی امام جمعه فقید ارومیه و برگزاری مراسم در کنار قبور آن‌ها، اهدا خون، شب شعر و خاطره گویی یادگاران انقلاب، حضور در بیت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسنی، امام جمعه فقید ارومیه به مناسبت دوم بهمن و برگزاری مراسمی به همین مناسبت، پخش ندای الله اکبر از مساجد همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقات نقاشی، پوستر و … و اهدا جوایز به نفرات برگزیده مهم‌ترین برنامه‌های هیئت‌های مذهبی در ایام دهه فجر عنوان شد.

همچنین برگزاری نشست بصیرتی با نخبگان قشری خواهر با محوریت جایگاه و مقام زن، برگزاری مراسم شب شعر، اهدای شاخه گل به دختران با حجاب توسط بسیجیان خواهر، تجلیل از مادران شهدای مداح، حضور در بیمارستان‌ها و پیشنهاد نام گذاری کودکان تازه متولد شده به نام حضرت زهرا (سو)، سرکشی از سالمندان تحت پوشش مراکز بهزیستی و اجرای برنامه‌های فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های کانون مداحان در ایام ولادت حضرت فاطمه (س) اعلام شد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha