جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ڈاکٹر علی عباسی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی اظهار داشت: قرآن کریم لقب مقدس کوثر را که منشأ خیر کثیر، بالندگی و رشد است، به وجود مبارک فاطمه زهرا سلام‌الله علیها داده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی بر آثار و برکات وجود زهرای مرضیه (سلام‌الله علیها) در عالم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: جهان همواره از ظرفیت نسل کثیر ایشان، که در میان آنها شخصیت‌های برجسته امامان معصوم (علیهم‌السلام) و علمای دینی دیده می‌شود، متنعم شده است.

وی، بررسی جوانب مختلف آموزش‌های مهارتی و دوره‌های کاربردی را باعث روشنی‌بخشی به آینده مسیر و راه‌گشا در انجام رسالت دانست و ابراز داشت: آموزش‌های مهارتی و دوره‌های کاربردی، ضرورتی است که از گذشته کاستی‌های آن دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، ضمن تأکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی و کاربردی، در توانمندسازی دانش‌آموختگان بسیار مؤثر است، اظهار داشت: باید در کنار آموزش‌های رسمی، یکسری آموزش‌های مکمل برای توانمندسازی طلاب و دانش‌پژوهان ارائه دهیم تا بتوانند بهره‌برداری مناسب‌تری از آموزش‌های رسمی داشته باشند.

رئیس جامعة المصطفی به اهمیت دوره‌های مهارتی و کاربردی در آموزش‌های رسمی اشاره نمود و با بیان اینکه لازم است سرفصل‌های دوره‌های مهارتی در متن آموزش طراحی شوند، بیان نمود: در طرح تحول آموزشی، پیش‌بینی‌شده است تا به عنوان فوق برنامه‌های الزامی، آموزش‌های مهارتی و کاربردی برای مقاطع مختلف تحصیلی برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با اشاره به اینکه مرکز آموزشی و مهارتی بیان، با همکاری معاونت‌های مراکز آموزشی جامعة المصطفی دوره‌های مهارتی را در مجتمع‌ها عملیاتی نماید، خاطرنشان کرد: در کنار آموزش‌های مهارتی، نیازهایی نیز به عنوان ضرورت تحصیلی دیده شده است که می‌توان به مواردی مانند فعالیت‌های قرآنی، مباحث بصیرتی، آشنایی با اندیشه و گفتمان انقلاب اسلامی و… اشاره نمود.

رئیس جامعة المصطفی، با تأکید بر اینکه مرکز آموزشی و مهارتی بیان می‌تواند دوره‌های تخصصی مورد نیاز منطقه‌ای رشته‌ای را مطابق با استعداد دانش‌پژوهان در قالب‌های متعدد مقدماتی، متوسطه و پیشرفته طراحی نماید، اظهار داشت: مرکز آموزشی و مهارتی بیان نیازمند تدوین سند راهبردی برای احصای مرزهای مأموریتی و آشنا شدن سایر مراکز با ظرفیت‌ها و استعدادهای این مجموعه است.

وی، با بیان اینکه در سندنگاری، باید به انعطاف و سازگاری سند با اقتضائات توجه شود، خاطرنشان کرد: جلسه اندیشه‌ورزی کارگروه‌های تخصصی و جلسات تخصصی، در کشف ابهامات و تعیین حدود و ثغور فعالیت‌ها بسیار راه‌گشاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با بیان اینکه مرکز آموزشی و مهارتی بیان، در گذشته گام‌های خوبی برداشته و الزامات دوران، نیاز به دوره‌های مهارتی را دوچندان نموده است، خاطرنشان کرد: مرکز آموزشی و مهارتی بیان باید به جایگاه شایسته خود در جامعة المصطفی نائل آید.

رئیس جامعة المصطفی توجه به توانمندسازی خانواده‌ها و ارائه آموزش‌های مهارتی را به فرزندان و خانواده‌ها مهم ارزیابی نمود و اذعان داشت: یکی از بخش‌هایی که مرکز آموزشی و مهارتی بیان باید بدان ورود کند، بخش خانواده‌ها و توانمندسازی و اشتغال خانواده‌هاست. نیاز است این مأموریت مهم با همکاری مرکز امور طلاب و خانواده‌های جامعةالمصطفی دنبال شود.

وی بر اهمیت ارتقای توانمندی مهارتی طلاب و دانش‌پژوهان، ناظر به نیازها تأکید کرد و اذعان داشت: طلاب و خانواده‌های طلاب، از برجسته‌ترین محورهای رسالتی در سند مرکز آموزشی و مهارتی بیان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی تقویت ارتباط با مجموعه‌های مهارتی کشور و شناسایی ظرفیت‌های بیرونی را ضروری توصیف کرد و یادآور شد: مرکز آموزشی و مهارتی بیان نقش ستادی، مدیریت و فعال‌سازی ظرفیت‌های داخلی جامعةالمصطفی را در دستور کار قرار دهد.

رئیس جامعة المصطفی، در بخش پایانی سخنان خود، با بیان اینکه انعقاد قرارداد با مراکز فنی و مهارتی می‌تواند در عین بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های متقابل، برای اعتبارسازی مؤثر باشد، اذعان داشت: مسئله آموزش‌های مهارتی و کاربردی، از امور راهبردی جامعةالمصطفی و همواره مورد توجه این نهاد فاخر بین‌المللی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha