پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه طلاب و فضلای بهار و اسدآباد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در جمع طلاب و فضلای بهار و اسدآبادی مقیم قم حضور پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در جلسه طلاب و فضلای بهار و اسدآباد که در سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، به آیه شریفه لَا یَنَالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ، اظهار داشت: منظور از عهد الهی در این آیه شریفه، مسئله امامت است که حضرت ابراهیم (ع) بعد از تمام ابتلائات به مقام امامت و ولایت دست پیدا نمود که شامل امامت ظاهری و باطنی است.

وی با اشاره به اینکه استمرار عهد الهی طلبگی، مرحله و مرتبه ضعیفی از امامت است، گفت: همانگونه که سنت آن قرار گرفته که عهد الهی به ظالم نمی‌رسد، رقیقه آن هم به انسان ظالم نخواهد رسید.

امام جمعه همدان با بیان اینکه خیلی از مسائل با درس خواندن تنها، نصیب انسان نمی‌شود، ابراز داشت: انسان برای اینکه معارف الهی را درست درک کند و درست بفهمد و با واقعیت‌ها درست تطبیق دهد، نیازمند قدم نهادن در کسب مقامات معنوی است که قرآن کریم و حضرات معصومین نیز بدان تاکید نموده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تقوا و ارتقا معنوی و دستیابی به رقیقه ای از عهد الهی را مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: حیف است طلبه ۲۵ یا ۳۰ سال در حوزه باشد و هیچ لذتی از این رقیقه عهد الهی را نچشیده باشد.

وی به واقعیت‌های فضای اجتماعی و حکمفرمایی فضای مجازی برای تاریک جلوه دادن آن اشاره کرد و اذعان داشت: فضای مجازی افکاری را ناظر به مشکلات اقتصادی طراحی و آن را به فضای عمومی جامعه بسط می‌دهد تا بتواند از این منظر جایگاه روحانیت در جامعه را کاهش دهد.

امام جمعه همدان ضمن اشاره به تجربیات تاریخی کشورهای همسایه، تصریح کرد: همانطور که تجربه کشورهای اسلامی همسایه نشان می‌دهد، اگر انقلاب نمی‌شد، اکنون خبری از اسلام در ایران نبود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تاکید بر لزوم توجه به منابع پایدار، ساماندهی وجوهات و احیای موقوفات حوزوی را مهم ارزیابی نمود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به سوالات طلاب و فضلای بهار و اسدآباد، گزارشی از فعالیت‌های دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان ارائه کرد و یادآور شد: بهبود معیشت طلاب و ثمردهی آن نیازمند زمان و پیگیری دستورالعمل‌هایی در راستای احیای موقوفات حوزوی و طراح‌های منابع پایدار است.

ضرورت احیای موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه

حجت الاسلام والمسلمین ارزنده، امام جمعه شهر بهار نیز در ادامه این نشست حضور در جمع طلاب و فرهیختگان حوزوی بهار و اسدآباد را فرصتی وصف ناپذیر دانست.

وی به الزامات تشرف به حرم اهل بیت (علیهم السلام) اشاره کرد و اذعان داشت: چون حضرت عباس خود را خادم امام حسین علیه السلام دانستند، تمام عالم تلاش می‌کنند تا به معنای واقعی کلمه خادم العباس باشند و این عزتی است که در سایه سار خدمت به اسلام کسب شده است.

امام جمعه شهر بهار با تاکید بر اینکه بهره گیری از محضر نماینده ولی فقیه بر تمام طلاب و فضلا فرض بوده و همگان وظیفه داریم تا در محضر ایشان رسالت و وظیفه دینی خود در مسیر خدمت به اسلام را در پیش بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین ارزنده در بخش پایانی سخنان خود خون دل خوردن و درگیر ابتلائات شدن از الزامات قدم نهادن در مسیر دین الهی دانست و ایثار و از خودگذشتی در این مسیر را امری ضروری توصیف کرد.

حجت الاسلام ذوالفقاری، نماینده طلاب و فضلای بهار و اسدآباد نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد چهارساله مجمع نمایندگان طلاب شهرهای بهار و اسدآباد اشاره کرد و با بیان اینکه قریب به ۴۰۰ طلبه از دیار آیت الله بهاری و آیت الله سید جمال الدین اسدآبادی در شهر مقدس قم در حال تحصیل هستند، اظهار داشت: در چهار سالی که در خدمت طلاب و فضلا و اساتید به عنوان خادمان طلاب، دو گروه تبلیغی برای شهرستان‌های بهار و اسدآباد تشکیل و در این مدت پشتیبانی‌های خوبی نسبت به این عزیزان صورت گرفت.

نماینده طلاب و فضلای بهار و اسدآباد در بخش پایانی سخنان خود گزارشی از حمایت‌های معیشتی و قرض الحسنه طلاب نیازمند ارائه کرد و اظهار داشت: اعتبارات صندوق ناچیز بوده و آنگونه که باید نتوانسته‌ایم خدمت رسانی نمائیم.

ضرورت احیای موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha