جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نصیر حسینی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با حضور در منطقه حفاظت شده خائیز نهالی را کشت کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی با حضور در منطقه حفاظت شده خائیز و کاشت نهال در این منطقه، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله در منابع طبیعی و محیط زیست دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در کمتر استانی چنین وضعیتی با چنین ظرفیت‌هایی وجود دارد و باید به درستی از این همه داشته‌ها و مواهب استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: راه درست این است که فرهنگ‌سازی داشته باشیم باید از مهدکودک‌ها و دبستان به بچه‌های استان خودمان یاد بدهیم که نباید محیط زیست و منابع طبیعی و این همه نعمت و موهبت را به بهای ارزانی تخریب کنیم.

وی با ابراز تأسف از برخی تخریب‌ها و دست اندازی ها و همچنین آتش سوزی‌های گاه و بی گاه جنگل‌های استان، گفت: در سالیان اخیر با وجود همه زحماتی که مسئولان برای پایش و حفاظت از منابع خدادادی استان کشیده‌اند، اما به صورت سهوی و گاه عمدی توسط عده‌ای ضررهای بسیار به محیط زیست و منابع طبیعی وارد شده که بعضاً غیر قابل جبران است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان سرشار از گونه‌های گیاهی و جانوری بوده که بعضی از این گونه‌ها خاص خود کهگیلویه و بویراحمد است پس باید در حفظ و جلوگیری از انقراض این گونه‌ها کوشا باشیم.

حسینی با اشاره به شروع فصل رویش گیاهان در مراتع و کوهستان‌های استان، گفت: باید اجازه رشد و نمو به این گونه‌های گیاهی داده شود چرا که با روند و رویه فعلی چیزی از طبیعت باقی نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان برای هر کوه و هر دشت و هر نقطه از استان محیط‌بان و قرق‌بان گذاشت و امکانات و تجهیزات هم برای این کار کافی و مهیا نیست افزود: مردم خودشان باید به فکر این ذخایر باشند با روند فعلی تا چند سال آینده دیگر خبری از برخی گونه‌های گیاهی و جانوری در استان نخواهد بود.

حسینی با تاکید بر اینکه زیبایی طبیعت استان بیش از هر چیز باید مد نظر باشد و خداوند این زیبایی را برای همه نسل‌ها خلقت کرده، افزود: از مردم کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهم که خودشان جلوی سودجویی‌ها در طبیعت را بگیرند چرا که طبیعت استان به همه مردم متعلق بوده و تنها تعلق به نسل حاضر ندارد اگر فرزندان خود را دوست داریم باید طبیعت را نیز پاس داشته و آن را مانند فرزندان خودمان تکریم کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha