جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ بزرگداشت آیت الله فاضلیان

حوزه / امام جمعه موقت همدان یکی از نکات مهم در سفر رئیس جمهور به روسیه را اقامه نماز در کاخ کرملین عنوان کرد و گفت: غرب از ارتباط ایران با روسیه و چین عصبانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن فاضلیان، امام جمعه موقت همدان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: یکی از فلسفه‌های برگزاری نماز جمعه، دعوت مردم به رعایت تقوا و لزوم توجه به تقوا در جامعه است.

وی با اشاره به خطبه ۱۵۱ نهج‌البلاغه که در آن حضرت (ع) فتنه‌ها را می‌شمارند، مطرح کرد: مردم ایران اسلامی در طول این سال‌ها با عمل به سفارش حضرت امیر (ع)، در فتنه‌های مختلف در دام شیطان که برای بشر پهن کرده، نیفتادند.

حجت الاسلام فاضلیان با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر و زن، گفت: این روز باید بزرگ شمرده شود و البته لازم به ذکر است که احترام به مادر و زن، نباید مختص به یک روز خاص باشد و در تمام طول سال باید مقام زن و مادر را گرامی بداریم.

وی با اشاره به همزمانی میلاد حضرت زهرا (س) و ولادت امام خمینی (ره)، خاطر نشان کرد: چه سعادت مهمی که ولادت این مادر و فرزند در یک روز است، فرزندی که رهرو مادر بود و با دفاع از اصل ولایت، آن را در کشور پایه گذاری کرد و امروز نیز همه ما موظف به محافظت از آن هستیم.

امام جمعه موقت همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود، سفر رئیس جمهور به روسیه و وزیر امور خارجه به چین را دو نقطه عطف دانست و گفت: عده‌ای به دنبال آن هستند تا با ارائه تحلیلی غلط این دیدارها را برد-باخت معرفی کنند، در حالی که این دو سفر برد-برد بود.

وی افزود: دو طرف در هر دو سفر، سود بردند و این دشمن بود که ناکامی و عصبانی شد، به همین دلیل به دنبال آن است که تحلیلی اشتباه را در فضای رسانه‌ای مطرح کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان یکی از نکات مهم سفر رئیس جمهور به روسیه را اقامه نماز در کاخ کرملین عنوان کرد و اظهار داشت: این نماز که موجی جهانی را ایجاد کرد، از آن جهت حائز اهمیت است که در این کاخ ۸۰ سال خداوند را قبول نداشتند و نامی از پروردگار آورده نمی‌شد.

وی با بیان اینکه دو بار در این کاخ نماز اقامه شده است، مطرح کرد: اولین نماز توسط شهید سلیمانی و دومین آن توسط رئیس جمهور اقامه شد، که هر دوی آنها نیز در ادامه فرمایشات حضرت امام (ره) بود که در آن سقوط رژیم کمونیستی پیش بینی شده بود.

حجت الاسلام فاضلیان با تاکید بر اینکه غرب از این اتفاقات بسیار عصبانی است، اظهار داشت: در هفته گذشته، عملیات "طوفان یمن" توسط انصارالله یمن را شاهد بودیم که با زدن سیلی سخت، امارات را از دشمنی با انصارالله و حمایت از عربستان پشیمان کرد.

وی با بیان اینکه انصارالله ثابت کرد که خداوند آنها را در برابر انصار شیطان یاری می‌کند، گفت: دشمنان جبهه مقاومت باید بدانند که امنیت پوشالی آنها در کاخ‌های شیشه‌ای دیگر قابل اعتماد نیست.

امام جمعه موقت همدان همچنین با تذکر به مسئولان در رابطه با لزوم رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، مطرح کرد: اگر مسئولان بتوانند این مشکل را برطرف کنند، هنر و ارزشی است که مایه امید برای مردم خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha