سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: عربستان در جریان انتخابات پارلمانی اخیر عراق به دنبال ایجاد شکاف و تفرقه بین گروه‌های سیاسی بود و برای نفوذ اقتصادی و تضعیف گروه‌های مردمی در عراق تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز گفت: عربستان از جمله کشورهایی است که تلاش‌های زیادی برای فتنه انگیزی در عراق انجام داده است. بسیاری از تروریست‌های داعش که به عراق وارد شدند توسط عربستان تأمین مالی می‌شدند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: عربستان در جریان انتخابات پارلمانی اخیر عراق به دنبال ایجاد شکاف و تفرقه بین گروه‌های سیاسی بود و برای نفوذ اقتصادی و تضعیف گروه‌های مردمی در عراق تلاش می‌کند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: پس از شکست داعش، عربستان به دنبال آن است که هر چه بیشتر عراق را در حوزه اقتصادی به خود وابسته کند که منجر به ضربه زدن به ملت این کشور خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در خصوص سفر رئیس جمهور به روسیه نیز گفت: شواهد نشان می‌دهد ارتباط ایران و روسیه، منافع مشترک راهبردی زیادی دارد.

وی ابراز کرد: ۲۵ میلیون مسلمان در روسیه زندگی می‌کنند و در این شرایط حساس با وجود تحریم علاقه مند ارتباط با ما هستند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: روسیه جز کشورهای صنعتی است و می‌تواند بسیاری از نیازهای ما را برطرف کند و امیدواریم این سفر موجب افزایش عزت و پیروزی ایران باشد.

وی اظهار کرد: سخنرانی عزتمندانه رئیس جمهور در مجلس دومای روسیه بسیار مورد استقبال نمایندگان این کشور قرار گرفت.

امام جمعه تبریز در ادامه به ضرورت رعایت عدالت در جامعه تاکید کرد و گفت: مبارزه با فقر یکی از راه‌های تحقق عدالت است و مبارز با فساد یکی دیگر از راه‌های تحقق عدالت و از اصول انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه حق توده‌های مردم را باید رعایت کرد، افزود: مبارزه با سو استفاده‌ها از منابع ملی و دولتی از اصول انقلاب می‌باشد.

وی سپس به بارش برف در استان اشاره کرد و گفت: از راهداران عزیز، عوامل پلیس راه، اورژانس و هلال احمر و تمام نیروهای امدادی و خدماتی به خاطر زحماتی که در جاده‌ها و داخل شهر متحمل شدند، تشکر می‌کنم.

وی در خصوص بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم گفت: تقابل دائمی ایران انقلابی و آمریکا وجود داشته است. آمریکا با ترغیب رژیم پهلوی به کشتار دنبال این بود که نظام شاهنشاهی را حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان گفت: شکست عملیاتی در طبس منجر به رسوایی نظامی سیاسی آمریکا شد که از جمله اشتباهات تحلیلی آمریکا در شناخت مردم ایران بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha