پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تاکید بر اینکه اگر مسئولان هم آوا و همگرا باشند و دلشان برای مردم بسوزد، مشکلات برطرف می‌شود، بیان کرد: در گذشته به مردم گیلان بی توجهی شد، اما از این به بعد اجازه نمی‌دهیم به مردم استان جفا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: یکشنبه هفته آینده مصادف با سالروز بانوی بزرگ عالم خلقت و بشریت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است.

وی، فاطمه زهرا سلام الله علیها را الگویی برای همه بشریت عنوان کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام صلی الله وآله وسلم فرمودند؛ کتاب و عترت را میان شما می‌گذارم و کتاب همان قرآن و عترت اولاد پیامبر هستند و بر این اساس حضرت فاطمه سلام الله علیها عصاره عترت است.

برخی مانع رابطه ایران با چین و روسیه می‌شوند

امام جمعه رشت با اشاره به روابط جمهوری اسلامی ایران با دو کشور چین و روسیه، بیان کرد: روسیه و چین در معادلات بین‌المللی از جایگاه خوبی برخوردارند و در دهه‌های اخیر به ما کمک کردند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی تصریح کرد: اگر روسیه و چین در ساحات بین‌المللی به طور کامل ایران را یاری نکردند حداقل نه تنها به ما آزاری نرساندند بلکه کمک هم کردند.

وی ادامه داد: کشورهای اروپایی، آمریکا و حتی کشورهای عربی تلاش می‌کنند روابط سیاسی و اقتصادی خود با روسیه و چین را منقطع نکنند البته بین ایران و کشورهای عربی تفاوت وجود دارد زیرا آنها واردات محور هستند و ما صادرات داریم.

رابطه ایران با روسیه و چین خشم آمریکا را برانگیخته است

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه آنها که به دنبال ایجاد مانع برای روابط بین ایران با روسیه و چین می‌شوند خیرخواه ملت نیستند، خاطرنشان کرد: رابطه ایران با دو کشور روسیه و چین خشم آمریکا را برانگیخته است.

رسانه‌ها در جهاد تبیینی جنایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را بیان کنند

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، جمهوری اسلامی ایران را قدرتمندتر از دیگر دوره‌ها خواند و یادآور شد: رسانه‌ها در جهاد تبیینی جنایت‌های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در عرصه بین‌المللی را برای مردم بیان کنند.

بی توجهی به مردم تبدیل به لکه سیاه گیلان شده است

وی با اشاره به ایجاد برخی کارهای پلشت در سال‌های گذشته گیلان، اظهار کرد: زد و بندهای سیاسی و بی توجهی به مردم به ویژه کارگران تبدیل به لکه سیاه در استان شده است.

امام جمعه رشت به تجمع جمعی از معلولان و کارکنان آموزش و پرورش گیلان در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: در گذشته تصمیم گیران خوبی در استان نداشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تاکید بر اینکه اگر مسئولان هم آوا و همگرا باشند و دلشان برای مردم بسوزد، مشکلات برطرف می‌شود، بیان کرد: در گذشته به مردم گیلان بی توجهی شد، اما از این به بعد اجازه نمی‌دهیم به مردم استان جفا شود.

وی به وجود شرکت‌های ورشکسته گیلان اشاره کرد و گفت: در گذشته برخی واحدهای تولیدی استان را به تعطیلی کشاندند ضمن اینکه رودخانه‌های گوهر رود و زرجوب ویرانه‌هایی برای مردم رشت ایجاد کرده است.

اطاعت از والدین واجب است مگر آنکه منجر به معصیت شود

نماینده ولی فقیه در گیلان، پیرامون حقوق پدر و مادر نسبت به فرزندان در راستای سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: احسان و همچنین اطاعت و تبعیت از پدر و مادر دو حقی است که خدای متعال به عهده فرزندان گذاشته و در این راستا اطاعت از والدین واجب است مگر آنکه منجر به معصیت شود.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha