پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هاشمی ماکو

حوزه / پس از پیروزی انقلاب، نظامی به نام نظام جمهوری اسلامی و یا مردم سالاری دینی توسط حضرت امام و به پشتوانه‌ی مردم در ایران اسلامی تأسیس شد که رمز پیروزی و ماندگاری نظام، پشتیبانی مردم از این نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ماکو گفت: برخلاف جوامع بشری که ملاک و میزان برتری افراد به یکدیگر، جنبه‌های مادی و اقتصادی و یا قدرت‌های ظاهری است، ملاک و میزان برتری افراد در آئین مقدس اسلام تنها و تنها «تقوا» است.

امام جمعه ماکو در ادامه ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) با اشاره به آیاتی از سوره انسان گفت: حضرت زهرا (س) نماد کامل یک فرد نیکوکار بود و کمال واقعی زمانی است که نیکوکاری در انسان نهادینه شود.

وی ادامه داد: آنچه به عمل انسان ارزش می‌دهد، انگیزه خالصانه و اخلاص در عمل است و نیکوکاران واقعی، نه تنها انتظار تشکّر زبانی را ندارند، بلکه در دل هم به فکر تمجید و تشکّر نیستند.

حجت الاسلام هاشمی ضمن تاکید بر گرامیداشت ایام الله دهه فجر تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب، نظامی به نام نظام جمهوری اسلامی و یا مردم سالاری دینی توسط حضرت امام و به پشتوانه‌ی مردم در ایران اسلامی تأسیس شد که رمز پیروزی و ماندگاری نظام، پشتیبانی مردم از این نظام است.

خطیب جمعه ماکو بیان کرد: متأسفانه دشمن به دنبال این است تا با یک عملیات هدفمند رسانه‌ای، راهبرد خنثی‌سازی تحریم ایران اسلامی را مورد هدف قرار دهد تا کشور بازهم معطل غرب و آمریکا بماند؛ عملیات رسانه‌ای دشمن و پیاده نظام داخلی آن به دنبال این هستند تا دو گزاره را در افکار عمومی ایرانیان تثبیت کنند؛ اول این که، رابطه با دو کشور چین و روسیه، یک‌طرفه است و منافع ما را تأمین نکرده و به عبارتی یک معامله برد، باخت است؛ و دوم این که، این روابط را نافیِ استقلال ایران جلوه دهد تا دیدگاه مردم را نسبت به روابط بین ایران و چین و روسیه، منفی کنند.

وی ادامه داد: مقایسه کردن روابط ایران و چین و روسیه با روابط ایران و آمریکا درست نیست. چون نقشه‌ای که آمریکا در روابط بین‌المللی خود با ایران طراحی کرده، مبتنی بر تنازع و تقابل است و سابقه ۴۳ ساله گذشته شاهد آن ااست، در حالی که چین و روسیه نقش خود در عرصه بین‌الملل را به صورت تعارض و تقابل با ایران تعریف نکرده‌اند، هر چند تفاوت‌هایی در بعضی موارد وجود دارد. با وجود این، توافق ایران با روسیه و چین، می‌تواند یک توافق برد، برد محسوب شود. در حالی که این نوع از توافق در خصوص توافق بین ایران و آمریکا متصور نیست.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به پنج دستور مهم در اصلاح نظام بانکی به نفع مردم توسط رئیس جمهور گفت: انتظار می‌رود، رصد و پایش این عملیات و تحقق دستورهای صادر شده توسط خود ایشان صورت بگیرد تا در پیچ و خم اجتهادهای شخصی و سلایق جریانی و کاغذبازی‌های اداری و بعضاً تعلل‌ها و تأخیرهای عمدی، بر زمین نماند.

امام جمعه ماکو در پایان اظهار کرد: تأکیدات و انتظارات رئیس جمهور از نظام بانکی می‌تواند در یک عبارت کلی خلاصه شود، و آن هم ایجاد تحول در نظام بانکی است.

انتهای پیام / ‏‬م ۷۲۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha