شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حوزه علمیه دهدشت

مدیر حوزه های علمیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساختمان جدید حوزه علمیه دهدشت با ظرفیت پذیرش همزمان ۱۵۰ طلبه در حال احداث است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه در استان، مدیر حوزه علمیه استان، امام جمعه و فرماندار شهرستان امروز از پروژه احداث ساختمان جدید حوزه علمیه دهدشت بازدید کردند.

حجت‌الاسلام صفدر پناهی در این بازدید گفت: ساختمان حوزه علمیه در زمینی به مساحت یک هکتار و با زیربنای ۴۳۰ هزار متر مربع در دو طبقه احداث می‌شود.

احداث حوزه علمیه دهدشت با ظرفیت ۱۵۰ طلبه

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قدمت بالای ساختمان فرسوده فعلی مدرسه ولی عصر (عج) دهدشت تصریح کرد: ساختمان جدید ظرفیت پذیرش ۱۵۰ طلبه دارد و همه امکانات فضای اموزشی در آن طراحی خواهد شد.

وی گفت: این پروژه در دو فاز پیش بینی شده است و فاز اسکلت ۱۰ میلیارد اعتبار دارد.

پناهی با بیان اینکه عملیات فاز دوم تا ۱۰ ماه آینده آغاز خواهد شد، افزود: در فضای معمول زمان تکمیل پروژه پنج سال پیش بینی شده بود اما با رایزنی و تأمین اعتبار از طریق خیرین و اعتبارات ۳۰ درصد استان امیدواریم کمتر از دو سال به بهره برداری برسد.

وی اظهار ککرد: فاز اول مشکل اعتباری ندارد امیدواریم با عنایت فرماندار و تخصیص اعتبار در کنتر از دو سال ساختمان تکمیل شود.

احداث حوزه علمیه دهدشت با ظرفیت ۱۵۰ طلبه

سید عبدالعزیز موسوی هم در این بازدید، گفت: با توجه به اینکه ساختمان مدرسه علمیه دهدشت بیش از سه دهه عمر داشته و از استحکام لازم برخوردار نیست و احداث ساختمان جدید در نظر گرفته شد.

فرماندار کهگیلویه بیان کرد: این ساختمان به سبک امروزی و مقاوم سازی بنا خواهد شد.

وی در خصوص اعتبار پروژه افزود: سال گذشته اعتباری برای پروژه در نظر گرفته شد، اگرچه کافی نیست، اما برای تسریع در تکمیل تلاش خواهیم کرد و سال آینده اعتبارات بیشتری برای این پروژه لحاظ شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدعلی صالحی اصل IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    سلام بسیار عالیه