جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی، در دیدار با آیت الله محسن اراکی و اعضای اتحادیه جهانی زنان مسلمان

حوزه/ زنان مسلمان در زمان حاضر باید نسبت به مسئولیت‌های فردی و اجتماعی خویش بر اساس معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) آگاه باشند و با برقراری ارتباط با هم در سطح جهان به نشر و گسترش اسلام و فرهنگ فاطمی بپردازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی، امروز در دیدار با آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه و اعضای اتحادیه جهانی زنان مسلمان، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) و روز زن به ضرورت تبیین جایگاه بانوان مسلمان بر اساس فرهنگ فاطمی پرداخته و خاطر نشان کردند: متأسفانه قبل از بعثت رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) دیدگاه نادرستی نسبت به زنان وجود داشت. در جوامع گذشته زنان از کرامت و حقوق انسانی خویش محروم بودند، اما با طلوع اسلام بانوان از منزلت فردی و اجتماعی بسیار خوبی برخوردار شدند و بر بسیار از سنت‌های فرسوده و غلط پیشینیان خط بطلان کشیده شد.

معظم له در ادامه به نمونه‌های از تکریم بانوان در فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) پرداختند و با بیان ضرورت الگوپذیری از ایشان گفتند: رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) همواره به حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) با دید احترام و کرامت می‌نگریست و به ایشان علاقه شدیدی داشت به طوری که هرگاه حضرت فاطمه (علیها السلام) وارد مجلس می‌شدند پیامبر (ص) به احترام ایشان از جا بر می‌خواستند و ایشان را در جایگاه خود می‌نشاندند.

این مرجع تقلید در ادامه به نقش برجسته بانوان در نشر و حفظ اسلام ناب محمدی (ص) اشاره کرده و افزودند: حضرت زینب کبری (علیها السلام) در شام و کوفه با خطبه‌های غرا خویش اهل بیت (علیهم السلام) را به جهانیان شناساند و اسلام را احیا نمود و یا حضرت زهرا (علیها السلام) با ایراد خطبه از مقام ولایت و امامت پشتیبانی نمود که ما باید از سیره این بزرگواران درس بیاموزیم.

معظم له با بیان نقش محوری زنان در تحکیم خانواده و تأثیر برجسته آنان در تربیت فرزند بیان داشتند: امام (راحل) در این درباره می‌فرمودند: مرد از دامن زن به معراج می‌رود از این رو تربیت فرزندان صالح یکی از مهم‌ترین وظایف مادران مسلمان است.

حضرت آیت الله نوری همدانی، پیروزی انقلاب اسلامی را زمینه بسیار خوبی برای رساندن زنان به جایگاه اصلی خویش توصیف کردند و گفتند: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حضور زنان در عرصه اجتماع یک حضور ظاهری و سطحی و بر اساس فرهنگ و معیارهای غربی بود و آنان از بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی محروم بودند، اما امام خمینی (رحمت الله علیه) با قیام خود زمینه حضور آنها را در عرصه‌های مختلف به وجود آورد.

معظم له در ادامه افزودند: راهپیمایی‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی، شرکت در فعالیت‌های پشت جبهه در دروان دفاع مقدس تنها گوشه از فعالیت‌های اجتماعی زنان در دوران انقلاب اسلامی است.

این مرجع تقلید، معرفی سبک زندگی اسلامی و بیان الگوهای مناسب برای بانوان در زمان کنونی را بسیار ضروری دانسته و خاطرنشان کردند: زنان مسلمان در زمان حاضر باید نسبت مسئولیت‌های فردی و اجتماعی خویش بر اساس معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) آگاه باشند و با برقراری ارتباط با هم در سطح جهان به نشر و گسترش اسلام و فرهنگ فاطمی بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha