جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار عبادی زاده با دانشکده کشتی سازی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: رویکرد ساحل‌گریزی و مرکزگرایی سیاستمداران مانع توسعه شهرهای بندری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، ظهر امروز در دیدار با رئیس دانشکده مهندسی کشتی‌سازی و صنایع دریایی پردیس دانشگاه امیرکبیر که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: وقتی با دوستان دانشگاهی دیدار دارم، شعف و شوق خاصی به من دست می‌دهد چراکه نقش و جایگاه دانشگاه را در توسعه استان هرمزگان می‌دانم.

وی عنوان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از دانشگاه‌های باسابقه و قدمت بالای هرمزگان است و حضورشان در استان هرمزگان می‌تواند موجب تقویت ارتباطات با دانشگاه مادر شود و بسیاری از اهداف را محقق کند.

امام جمعه بندرعباس با ذکر این نکته که جلسات ماهانه مستمری برای تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت داشتیم، تصریح کرد: وقتی به صنعت گفته می‌شود چرا ارتباط خود را با دانشگاه تقویت نمی‌کنید، می‌گویند ما از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه‌های سطح هرمزگان آگاهی و اطلاع ندارم. از طرفی دانشگاه‌ها هم مدعی هستند که مسائل و چالش‌های صنعت را نمی‌دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با بیان اینکه با سابقه فعالیت ۲۵ ساله در دانشگاه‌ها، با محدودیت‌ها آشنا هستم، ابراز داشت: من معتقد هستم که دانشگاه‌های استان هرمزگان توانایی حل بسیاری از مشکلات را دارند و در مواردی هم که از عهده دانشگاه خارج است، باید با ارتباط میان دانشگاه با دانشگاه موضوع حل شود. یعنی ارتباط دانشگاه‌های هرمزگان با دانشگاه‌های مطرح کشور ارتباط شود.

وی با ذکر این نکته که صنعت باید بدون نگرانی مساله خود را با دانشگاه مطرح کند، خاطرنشان کرد: دانشگاه با استفاده از ظرفیت خود و یا ارتباط‌گیری با دانشگاه‌های مطرح کشور و جهان به دنبال حل مساله خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با ذکر این نکته که دانشگاه صنعتی امیرکبیر یک ظرفیت بسیار بالایی برای هرمزگان محسوب می‌شود، عنوان کرد: امیدوارم با نگرش تقویت علوم و فنون دریایی در کنار صنایع دریایی مانند کشتی‌سازی، اقدامات لازم برای گسترش این دانشکده انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده ضمن تاکید بر تربیت نیروهای بومی برای کادر مدیریتی، گفت: تدبیری برای اینکه هرمزگانی‌ها ارتباط نزدیکی با این دانشکده داشته باشند اندیشیده شود تا کادر مناسب مدیریتی آینده استان هرمزگان و کشور تربیت شود. ما نیز تمام توان خود را برای تقویت و توسعه دانشگاه‌های استان هرمزگان به کار خواهیم گرفت.

وی عنوان کرد: در دنیا تمام شهرهای پیشرفته، ساحلی و بندری هستند اما در کشور ما کم توجه‌ترین مناطق همین مناطق سواحلی است که این موضوع ناشی از رویکرد گریز از ساحل و مرکزگرایی سیاست‌مداران دولتی کشور است. اگر این فکر تغییر کند نگاه به سواحل تغییر می‌کند و صنعت با سواحل پیوند می‌خورند.

امام جمعه بندرعباس ضمن تاکید بر دارا بودن نگاه ملی به مسائل، تصریح کرد: داشتن نگاه منطقه‌ای برخی از سیاست‌مداران استانی باعث شده است که آسیب‌هایی به کشور وارد شود و نتوانیم به اهداف خود در برخی از بخش‌ها دست پیدا کنیم. کمبود آب در بخش‌های مختلف کشور ناشی از همین امر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، در جلوگیری از بروز بحران آبی، مدیریت منابع آبی به کم آبی ارجحیت دارد، ابراز داشت: اگر منابع و مصارف آبی به خوبی مدیریت شود و در مدیریت آن‌ها به آمایش سرزمینی نیز توجه شود، بسیاری از مشکلات کشور در این بخش حل خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha