جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با شورای نهادهای حوزوی استان آذربایجان شرقی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در جلسه ای با شورای نهادهای حوزوی استان آذربایجان شرقی به بررسی مسائل و مشکلات طلاب پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید جمال‌الدین میرمحمدی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، امروز در جلسه شورای نهادهای حوزوی آذربایجان شرقی و مدیران مدارس علمیه تبریز، خدمت به سربازان امام زمان (عج) و تلاش برای رفع احتیاجان آنها را افتخاری برای خود و مجموعه مرکز خدمات دانست.

وی، شکر بر نعمت انقلاب و اقدام رهبر کبیر انقلاب حضرت امام (ره) را در تأسیس نظام اسلامی، روشنی ویژه‌ای به دین داده و رهبری معظم انقلاب با ایجاد مرکز خدمات در داخل حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی در سطح بین‌الملل اقدامی جهادی انجام داده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی بیان ویژگی‌های حوزه علمیه آذربایجان شرقی، محوریت نماینده ولی فقیه در استان و وجود شورای مشورتی و اتاق فکری برای برنامه‌ریزی وضعیت فعلی و آینده حوزه‌ها دانست.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با نگاهی به اقدامات سابق مرکز خدمات، فعالیت‌های انجام شده را قابل تحسین دانسته که در شرایط حاضر باید به فکر گسترش آنها بوده و از طرفی به آینده پژوهی برای ارائه خدمات جدید و هدفمند بود.

وی، نهضت ملی مسکن در کشور را فرصت خوبی برای حل معضل اسکان طلاب برشمرد و بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل‌آمده را سالانه به تولید بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکن اقدام خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی ارائه خدمات هدفمند و حمایت از طلاب نقش آفرین را از اولویت‌های مرکز خدمات دانست و از شورای نهادهای حوزوی و مدیران خواستار ارائه ایده و برنامه‌هایی برای ارائه خدمات به طلاب در حال تحصیل شد.

نهادهای حوزوی آذربایجان شرقی یکپارچه پای حل مشکلات طلاب

حجت الاسلام سید ابوالفضل موسوی، مدیر کل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی در ابتدایی این نشست، ضمن خوش آمد گویی و معرفی مدعوین جلسه به ارائه گزارشی اجمالی از نهادهای حوزوی و شورای مدیران پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی فقیه، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه این نشست، ضمن خوش‌آمدگویی به معرفی حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی و ظرفیت‌های آن پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین فقیه در ادامه به بیان مشکل اسکان موقت برخی از طلاب و اساتید در سال‌های اول زندگی اشاره کرد و گفت: در صورت حمایت مرکز خدمات، می‌توان اقدام به ساخت مراکز اسکان موقت برای طلاب نمود.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن تن، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی، نیز در ادامه این نشست، توجه ویژه به خروجی‌های هدفمند حوزه‌های علمیه را خواستار شد و بازنگری مجدد به تفاهم نامه فی مابین مرکز خدمات و مرکز مدیریت با توجه به شرایط موجود ضروری دانست.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی محمدی مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت تأمین منابع پایدار برای حوزه‌های علمیه، اقدام عملی مرکز خدمات برای این امر چه در حوزه مشاوره و اقدام را خواستار شد.

حجت الاسلام سیدمحمود حسینی، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، شورای نهادهای حوزوی استان را همدل و همراه دانست و حمایت ویژه از طلاب نقش آفرین را ضروری شمرد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی بخت آور، رئیس نمایندگی جامعه المصطفی – واحد تبریز، ضمن اشاره به حضور مراکز آموزشی جامعه المصطفی در تبریز به برخی از مشکلات موجود در این مراکز اشاره کرد و حمایت ویژه از اسکان موقت طلاب غیرایرانی را خواستار شد.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی در پایان این نشست، ضمن پاسخگویی به برخی از مطالبات مدعوین و اعضای شورای نهادهای حوزوی و مدیران مدارس علمیه، پرهیز از کارهای موازی و توجه به هم افزایی را مطالبه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha