جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کارگاه قالی بافی بانوان

حوزه / نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: امروز شاهد حضور زنان و بانوان کردستانی در عرصه‌های فرهنگی، ورزشی، علمی در سطح ملی هستیم که این توانایی و اقتدار زن کُرد را می‌رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، امروز از مراکز فرهنگی اجتماعی کارآفرینی جوانان ننله، مرکز فنی و حرفه‌ای شهید امان اللهی و مرکز فنی و حرفه‌ای باران سنندج بازدید کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در این بازدیدها اظهار داشت: این بازدیدها و سرکشی‌ها به برکت سالروز میلاد باسعادت بانوی دوعالم؛ حضرت فاطمه (س) انجام می‌شود و امیدواریم که این حضرت برای همه زنان جامعه اسلامی همواره الگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: در حال حاضر بخشی از تأمین معاش و هزینه‌های زندگی برعهده بانوان جامعه می‌باشد و به عینه می‌بینیم که زنانی بسیاری به صورت تمام وقت در چنین کارگاه‌هایی برای امرار معاش تلاش می‌کنند که این کار از روی غیرت آن می‌باشد.

وی ادامه داد: انتظار داریم که دولت برای حمایت هرچه بیشتر از کارآفرینان و نیز زنان شاغل در ارائه و اعطای تسهیلات بانک‌های عامل را ملزم به رعایت قوانین و سهولت در پرداخت این تسهیلات نماید.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: ان شاء الله با حضور و فعالیت بیشتر زنان در چنین مراکز کارآفرینی شاهد از بین رفتن مشکلات اقتصادی در سطح کشور به ویژه استان کردستان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با بیان اینکه زنان جامعه ما شایسته تقدیر هستند، بیان داشت: دین اسلام برای مادران و زنان جامعه بسیار ارزش قائل است و همواره بر حفظ و کرامت بانوان تاکید داشته و دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز شاهد حضور زنان و بانوان کردستانی در عرصه‌های فرهنگی، ورزشی، علمی در سطح ملی هستیم که این توانایی و اقتدار زن کُرد را می‌رساند.

وی یادآور شد: شایسته است که تغییر نگاه به اشتغال زنان در جامعه ایجاد شود، زیرا با این کار شاهد یک تحول بزرگ اقتصادی، فرهنگی و… خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha