جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ ششمین همایش تجلیل از بازنشستگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام احمدی گفت: محکم‌ترین بنیان‌های اجتماعی نزد خداوند تزویج و بنا نهادن خانواده است؛ پس هرکاری که برای تحکیم خانواده باشد نزد خداوند مقبول و دارای ارزش خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام احمدی مشاور خانواده و امور تربیتی، امروز در ششمین همایش تجلیل از بازنشستگان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه که در تالار الهادی قم برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در همسر خوب بودن و در الگوی اجتماعی زنان مسلمان بودن نمونه بوده‌اند.

وی افزود: محور خانه رسول خدا (ص) حضرت فاطمه سلام الله علیها بودند که به هنگام پرسش از پیامبر اکرم (ص) در باب مفهوم آیه تطهیر ایشان را به عنوان اهل بیت معرفی می‌نمایند.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: امروز در عرصه زن ستیزی در جوامع غرب از زنان کار کشیده می‌شود و به فسق و فجور مختلفی گماشته می‌شوند؛ از نگاه دین مبین اسلام یک زن صالحه از ۷۰ صدیق برای جامعه اش ارزشمند تر است.

وی یکی از حقوق فرزندان را اکرام مادر آنان دانست و گفت: این مطلب در روایات ما نیز آمده است و اگر مادر محترم و مکرمه شد از دامن او فرزندانی همچون شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم تربیت می‌شود.

این مشاور خانواده تصریح کرد: محکم‌ترین بنیان نزد خداوند تزویج و بنا نهادن خانواده است؛ پس هرکاری که برای تحکیم خانواده باشد نزد خداوند مقبول و دارای ارزش خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت امروز جامعه اسلام افزود: در عصر حاضر با توجه به تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه‌ای که وجود دارد می‌بایست پدر و مادرها در زمینه تربیت فرزندان اهتمام دوچندان داشته باشند.

حجت الاسلام احمدی بیان داشت: والدین باید در انتخاب دوست برای فرزندان خود دقت داشته باشند و سعی نمایند وقت آنان را با حضور در نهادهای فرهنگی و در اجتماعات و فعالیت‌های اجتماعی مفید پر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha