پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ ششمین همایش تجلیل از بازنشستگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه

حوزه/ مراسم گرامیداشت و تجلیل از بازنشستگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه، روز دوشنبه در تالار الهادی قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ششمین همایش تجلیل از بازنشستگان مرکز مدیریت حوزه‌ها، علمیه امروز از سوی معاونت منابع انسانی و پشتیبانی این مرکز، با حضور قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه و در تالار الهادی قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در این همایش با اشاره به اهمیت پرورش روحیه قناعت در سبک زندگی اسلامی گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله در پاسخ به سوال شخصی که عامل ثبات ایمان را از ایشان پرسیده بود «قانع بودن به داشته ها» را مطرح نمودند؛ از نگاه پیامبر اکرم طمع و حریص بودن به دنیا و مافیها موجب زوال ایمان است.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیزاده مشاور مدیر و مسئول حوزه ریاست حوزه‌های علمیه در ابتدای این همایش ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام گفت: حضرت صدیقه طاهره (س) با اینکه ۱۸ سال بیشتر عمر نکرد اما پس از ۱۴۰۰ سال همچنان نور وجودش در عالم می تابد؛ این همان خیر کثیری است که خداوند در سوره کوثر به آن اشاره می‌کند.

حجت الاسلام کلاته در ادامه این همایش به مدیحه سرایی و مولودی خوانی پرداخت.

گروه سرود انصارالحجة در این همایش با حضور جمعی از نوجوانان به اجرای سرودهایی با مضمون گرامیداشت جایگاه والای حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها پرداخت.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اهمیت تحکیم بنیان خانواده از نگاه اسلام، یکی از حقوق فرزندان را اکرام مادر آنان دانست و گفت: این مطلب در روایات ما نیز آمده است و اگر مادر محترم و مکرمه شد از دامن او فرزندانی همچون شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم تربیت می‌شود.

تجلیل جمعی از بازنشستگان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از سوی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه و مشاور مدیر حوزه، پایان بخش برنامه‌های این همایش بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha