پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه / مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با بیان اینکه در دوره کنونی بیش از هر دوره‌ای جنگ نرم و عملیات تحریف و روایت‌های ناقص و جعلی با ابزار رسانه، وجهه همت دشمن شده است، افزود: در چنین شرایطی جهاد تبیین و روشنگری باطل‌السحر عملیات تحریف دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان در مورد اهمیت جهاد تبیین، به تشریح چرایی جهاد تبیین و تأکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب در این زمینه پرداخت.

وی افزود: درباره چرایی جهاد تبیین و تکرار معنادار این تعبیر توسط رهبر حکیم انقلاب اسلامی نکات مختلفی مطرح شده که از فحوای کلمات ایشان و واقعیت‌های میدان به دست می‌آید.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: عظمت انقلاب اسلامی به‌عنوان یک پدیده بزرگ و نقش‌آفرین که موجودیت استکبار را به خطر انداخته و انواع شکست‌های راهبردی و کوچک بزرگ را در میادین مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و امنیتی به آن‌ها تحمیل کرده است؛ به همین جهت جنگ نرم و عملیات تحریف و روایت‌های ناقص و جعلی با ابزار رسانه، وجهه همت دشمن شده است که این موضوع اهمیت جهاد تبیین را مضاعف می‌کند.

وی ادامه داد: دشمن درحالی‌که در اوج قدرت رسانه‌ای قرار دارد از فناوری و محتوا تا کمیت تولید در بالاترین سطح را به میدان آورده و حتی اقتصاد، قدرت نظامی و همه ظرفیت فرهنگی خود را به خدمت رسانه درآورده است؛ زیرا دشمن شکست‌خورده در حوزه‌های دیگر تنها جبهه باقی‌مانده و امیدوارکننده را جنگ رسانه‌ای می‌بیند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: انقلاب اسلامی در میانه یک جنگ احزاب ترکیبی با محوریت جنگ رسانه‌ای و نبرد روایت‌ها قرار گرفته و به‌جرئت می‌توان گفت تاکنون هیچ‌گاه این‌قدر انقلاب اسلامی در محاصره رسانه‌ای و شبهات قرار نداشته است.

وی تصریح کرد: جبهه ارزشی در دفاع از انقلاب اسلامی دچار ضعف در تبلیغ و رسانه است و همچنان این ضعف ادامه دارد، به‌گونه‌ای که نتوانسته‌ایم شرایط جنگی کنونی را درست روایت کنیم نه خودمان احساس شرایط جنگی داریم و اگر این احساس را داریم، نتوانسته‌ایم این وضعیت را به مردم منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: فشارهای اقتصادی و برخی ناکارآمدی‌های داخلی شرایط تبیین در جامعه را سخت‌تر و پیچیده‌تر از قبل کرده است و تبیین و روشنگری در شرایط کنونی به مهارت‌های روزآمد و هنرمندی‌های کارآمد بستگی دارد که در این زمینه ضعف داریم.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد خاطرنشان کرد: با توجه به این موارد باید نخبگان و اندیشمندان به‌ویژه طلاب و حوزویان با بازنگری در شیوه‌ها و رویه‌ها، با قدرت و درایت فعالیت جهادی در عرصه تبیین را افزایش دهند تا دشمن در این عرصه نیز مانند سایر عرصه‌ها با شکست مواجه شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha