پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه طلاب آوج

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: امروز مسئله تبلیغ، سختی‌های گذشته را ندارد؛ چراکه با وجود فضای مجازی، بسترهای بسیاری برای طلاب و فضلا ایجاد شده که می‌توان به خوبی از آن استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم موسوی در جلسه طلاب و فضلای آوج و آبگرم که در مرکز فرهنگی طلاب قزوین در قم برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا یاد و خاطره امام جمعه محبوب شهرستان آوج، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین هاشمی را که در ایام کرونا از دست داده ایم، گرامی می‌داریم و ان شاءالله بتوانیم راه آن بزرگوار را ادامه دهیم.

وی ابراز داشت: ارائه محاسن کلام معصومین (ع) از دستورات امام رضا (علیه السلام) است و متأسفانه برخی از افراد، برداشت سلیقه‌ای از فرمایشات معصومین داشته و مطالب را نمی‌توانند به خوبی ارائه دهند.

امام جمعه آوج خاطرنشان ساخت: مطابق با روایت علی بن موسی الرضا (علیه السلام)، فراگیری معارف اهل بیت (ع) و تبلیغ آن، احیا امر معصومین (ع) می‌باشد و بهترین راه تسخیر قلوب مردم و کشاندن آنان به سمت دین و ائمه اطهار (ع)، تبلیغ و گسترش سخنان گهربار این بزرگواران است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: امروز نهج البلاغه غریب است و حتی در حوزه‌های علمیه هم به درستی نشر پیدا نکرده است؛ این کتاب، بسیار مطالب گهرباری داشته و کمک شایانی در امر تبلیغ می‌تواند داشته باشد.

وی بیان داشت: عدم پذیرش اسلام و مرام و مسلک اهل بیت (ع) از سوی اکثر مردم دنیا، نشانگر نقص در تبلیغ آئین اسلام است؛ ناب‌ترین آئین برای اسلام است؛ اما مشاهده می‌شود که فرق و نحله های دیگر به نحوی خود را تبلیغ می‌کنند که دیگران جذب آن شده و با آنان همراه می‌شوند.

امام جمعه آوج اظهار داشت: ما در میان خود نیز دچار مشکلاتی بوده و متأسفانه حتی برخی با ولایت فقیه در این کشور زاویه دارند؛ اگر می‌خواهیم رهبر معظم انقلاب را بشناسیم، دنبال کنیم سخنان بزرگانی همچون آیت الله حسن زاده آملی، آیت الله مصباح یزدی، آیت الله بهجت و بزرگان بسیاری که مراتب عالی سیر و سلوک را گذراندند و سخنان قابل تأملی درباره ایشان دارند.

 نهج البلاغه در حوزه غریب است / از بستر فضای مجازی برای تبلیغ استفاده کنیم

سخنران این جلسه ابراز داشت: امروز مسئله تبلیغ، سختی‌های گذشته را ندارد؛ چراکه با وجود فضای مجازی، بسترهای بسیاری برای طلاب و فضلا ایجاد شده که می‌توان به خوبی از آن استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطرنشان ساخت: امروز دشمن برای تمام مردم ما برنامه داشته و شبهات بسیاری را بر علیه اسلام، دین، نظام، روحانیت و … در فضای مجازی پخش می‌کند تا دین مردم را از آنان بگیرد و این مسئله وظیفه طلاب و فضلا را دوچندان می‌نماید.

وی بیان داشت: امروز قالب‌های گوناگونی برای حضور تبلیغی روحانیت در فضای مجازی وجود دارد که باید این قالب‌ها را یاد گرفت و از آن استفاده کرد تا بتوان به وظیفه خود عمل کرد.

امام جمعه آوج اظهار داشت: امروز منطقه ما به طلاب مبلغ و مستقر بسیار نیازمند است و جای خالی روحانیون حس می‌شود؛ باید اهتمام ویژه ای به مسئله تبلیغ داشت و رفت و آمدهای تبلیغی باید به منطقه تقویت شود.

سخنران این جلسه ابراز داشت: امام جمعه، نیازمند حمایت طلاب، فضلا و روحانیون است و با کمک یکدیگر باید به برنامه‌ها و رسالت‌های خود عمل کنیم.

 نهج البلاغه در حوزه غریب است / از بستر فضای مجازی برای تبلیغ استفاده کنیم

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین میرزایی، نماینده طلاب و فضلای آوج و آبگرم نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: در ایام کرونا نتوانستیم جلساتی را در خدمت طلاب و فضلا باشیم و از توفیق زیارت عزیزان محروم بودیم؛ اما بحمدالله با فروکش کردن این ویروس منحوس، جلسه‌ای را ترتیب دادیم تا در خدمت شما بزرگواران باشیم.

وی اظهار داشت: یاد و خاطره تمام طلاب و فضلایی که به خاطر درگیری با این ویروس منحوس از دست دادیم، گرامی می‌داریم؛ مخصوصاً حجت الاسلام والمسلمین هاشمی، امام جمعه محبوب آوج که داغ سنگینی را بر دل ما گذاشته است.

نماینده طلاب و فضلای آوج و آبگرم ابراز داشت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به عنوان بازوی مشورتی شورای عالی و جامعه مدرسین حوزه در حال فعالیت بوده و در کمیسیون‌های گوناگونی که در این مجمع وجود دارد، طرح‌های مختلفی برای نهادهای حوزوی ارسال می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی خاطرنشان ساخت: یکی از منویات رهبر معظم انقلاب که در سال‌های اخیر تأکید بسیاری بر آن داشته اند، جهاد کبیر و جهاد تبیین است که در راستای مقابله با دشمنان بوده و طلاب و فضلا نیز در این راستا وظیفه دارند.

وی بیان داشت: مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و … از جمله مباحثی است که دشمن برنامه ریزی وسیعی درباره آن داشته و وظیفه طلاب و فضلاست که با جهاد تبیین بتوانیم بصیرت افزایی داشته و در این مسیر قدم برداریم.

نماینده طلاب و فضلای آوج و آبگرم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب مظلوم است و باید به یاری ایشان بشتابیم تا بتوانیم در مسیری که ایشان ترسیم کرده اند، حرکت کرده و به روشنگری و جهاد تبیین بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی ابراز داشت: طلاب و فضلای منطقه آوج و آبگرم، بسیار شایسته بوده و خوشبختانه فعالیت‌های مناسبی داشته و در مسیر طلبگی خود ثابت قدم هستند.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از بسترهای ایجاد شده در منطقه آوج و آبگرم، روحانی مستقر و مبلغان طرح هجرت است که فضا برای حضور طلاب و روحانیون فراهم است و می‌توانند در آن مناطق حضور داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha