جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیس جمهور

حوزه/ مردم استان گیلان مطالبات مهم و اساسی از رئیس جمهور دارند و منتظر ورود حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به استان هستند تا مشکلات خود را با او در میان بگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، روز جمعه، به همراه جمعی از اعضای هیئت دولت در قالب پانزدهمین سفر استانی میهمان مردم گیلان خواهد بود.

مردم استان گیلان مطالبات مهم و اساسی را از رئیس جمهور دارند و منتظر ورود حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به استان هستند تا مشکلات خود را با او در میان بگذارند.

مهمترین خواسته‌های مردم گیلان را می‌توان در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری دانست که با حمایت ویژه از این بخش‌ها یکی از بزرگترین و مهمترین چالش استان یعنی بیکاری جوانان حل و فصل می‌شود.

گیلان به همراه مازندران و گلستان، بزرگترین تولید کننده برنج در کشور محسوب می‌شوند، اما متأسفانه غفلت مسئولین استانی و تغییر کاربری‌ها میزان کشت این محصول هر سال رو به کاهش است. البته نمی‌توان از عدم رغبت تولیدکنندگان به دلیل عدم حمایت کافی از آنان توسط مسئولین غافل شد.

فرسودگی کارخانجات شالی کوبی و عدم به روز بودن عمده این کارخانجات موجب می‌شود تا محصول نهایی به عنوان برنج سالم کاهش پیدا کند و در مقابل نیم‌دانه افزایش یابد که این امر ضرر دیگری به کشاورزان این استان است.

رئیس جمهور در سخنرانی‌های خود از لزوم حمایت از تولید و صیانت نیروی کار سخن گفته‌اند و تاکید کرده‌اند که هیچ بانکی حق تعطیل کردن واحدهای تولیدی را ندارد و در سفرهای استانی نیز ثابت کرده‌اند که کارخانه‌های مهم هر استان که راکد مانده یا نیمه راکد هستند، احیا می‌کند.

بیش از ۵۰ درصد واحدهای صنعتی در این استان تعطیل یا نیمه تعطیل هستند، این انتظار وجود دارد که تا شاهد فعالیت دوباره کارخانه‌های استان گیلان باشیم.

گیلان با وجود چشم‌اندازهای طبیعی و مناطق بکر و دست نخورده، جنگل و دریا در موقعیت خوب جغرافیایی و منحصر به فرد در بخش گردشگری قرار دارد که می‌تواند در بخش جذب گردشگرهای داخلی و خارجی پیشرو باشد، اما متأسفانه در این بخش نیز استان گیلان عقب افتاده است و با رفع این عقب افتادگی، مشکل اشتغال بسیاری از جوانان رفع می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha