جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جمعیت

حوزه/ مدرسه علمیه الزهرا ء سلام الله علیها اراک، نشست آسیب شناسی تحدید نسل را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک؛ مدرسه علمیه الزهراء سلام الله علیها اراک، نشست پژوهشی با عنوان «آسیب شناسی تحدید نسل» را امروز برگزار کرد و در این جلسه خانم محمدی به بیان نتایج حاصل از مقاله خود برای طلاب پرداخت.

محمدی در نشست پژوهشی گفت: کنترل جمعیت و تحدید نسل، سیاستی است با روش‌های گوناگون که از سوی اندیشمندان کشورهای غربی اتخاذ و در سطح بین‌المللی به اجرا در آمده است.

وی افزود: این سیاست‌ها مخالف آموزه‌های دینی ما و هدف آن، کاهش جمعیت جوامع مسلمان است و اجرای آن در کشورهای در حال توسعه و جوامع اسلامی، منجر به آسیب‌هایی در خانواده شده است، از این رو سوال اساسی در پژوهش حاضر آن است که سیاست‌های تحدید نسل و کنترل جمعیت چه آسیب‌هایی را برای جامعه و خانواده در پی دارد؟ و دیدگاه اسلام بر پدیده کاهش جمعیت چیست؟

محمدی خاطرنشان کرد: در این مقاله، تاریخچه بکارگیری سیاست‌های کنترل جمعیت در ایران بررسی شده و با نگاهی بر نظریه اسلام درباره جمعیت و نسل به این نتیجه می‌رسیم که اجرا این سیاست‌ها آسیب‌های فراوانی همچون مجاز شدن سقط جنین و عقیم سازی، پدیده تک فرزندی، کاهش انسجام خانواده و تغییر موقعیت زن و نقش وی در جامعه را به دنبال دارد، لذا باید از اجرای این سیاست‌ها جلوگیری به عمل آید و ضمن تشویق خانواده‌ها به تکثیر نسل، روش‌هایی برای مدیریت آن به کار گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha