شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویری از مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

حوزه/ در پی ارتحال مرجع عظیم الشأن حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، (ره) مدیریت حوزه علمیه و جامعه روحانیت ایلام، پیام تسلیتی صادر کردند .

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام در پی ارتحال مرجع عظیم الشأن حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، (ره) مدیریت حوزه علمیه و جامعه روحانیت ایلام، پیام تسلیتی صادر کردند. که متن آن در ادامه می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلاً

روح بلند شیخ المراجع فقیه اهل البیت (علیهم السلام) حضرت آیه الله العظمی صافی گلپایگانی (قدس سره) به ملکوت اعلی پیوست.

او که سال‌های متمادی از عمر با برکتش همراه با مرجعیت و زعامت حوزه‌های علمیه سپری شد، همواره زبان گویایی برای بیان آموزه‌ها و اعتلای اسلام بود و با روشن بینی و مهربانی به تشویق فعالیت‌های دینی و اجتماعی و انکار ناراستی‌های فکری و عملی می‌پرداخت. و همواره در خدمت به مردم و در مسیر نهضت و انقلاب اسلامی و همراهی امام را حل قدس سره و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) الگویی ماندگار بود.

عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی (ره)، از جمله فعالیت‌های سیاسی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی (ره) بوده و آثار علمی پر شمار و متنوع او معرف شخصیت و دغدغه‌های فکری و دفاع او از مکتب اسلام و تشیع علوی است.

رحلت آن فقیه ربانی را به ولی الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، مراجع معظم، حوزه‌های علمیه، ارادتمندان و خاندان معظمش تسلیت می‌گوئیم و برای روح آن فقیه سترگ حشر با اولیای معصوم را از درگاه خدای منان مسألت داریم.

مدیریت حوزه علمیه استان ایلام و جامعه روحانیت استان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha