پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمدی لائینی

حوزه/ نماینده ملی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت : آزادسازی سواحل مازندران و رعایت حریم ۶۰ متری دریا باید با قدرت ادامه یابد تا اقشار مختلف مردم بتوانند به دریا دسترسی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، در خطبه‌های نمازجمعه ساری افزود: به علت کم توجهی صورت گرفته در گذشته، برخی دستگاه‌های دولتی ضمن رعایت نکردن حریم دریا و تصرف آن، با ساخت ویلا و پلاژ در این محدوده، مانع از این شدند که مردم به دریا دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۰ درصد سواحل مازندران آزادسازی شد و با توجه به تاکید رئیس جمهور مبنی بر این امر، طرح آزادسازی سواحل با قدرت ادامه خواهد یافت تا راه دسترسی مردم به دریا باز شود، اظهار داشت: دستگاه‌های که با رعایت نکردن حریم ۶۰ متری، سواحل را تصرف کرده بودند، اکنون باید هم در طول و هم در عرض از حریم دریا عقب نشینی کنند تا مردم به دریا دسترسی داشته باشند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه باید بررسی کرد که دستگاه‌های دولتی این همه پلاژ را در سواحل مازندران ساختند چقدر مالیات پرداخت می‌کنند و و چقدر برای استان آورده دارند، گفت: شهرک‌هایی نیز در طول سواحل مازندران احداث شده است که همانند دولت‌های خودگردان عمل می‌کنند و کسی از مردم حتی مأموران نیروی انتظامی و یا مأمور دولتی اجازه ورود به آنها را ندارند و لازم است تمامی این شهرک‌ها هم ساماندهی شوند.

محمدی لائینی همچنین بر لزوم پاسداری از ارزش‌های انقلاب تاکید کرد و گفت: باید این انقلاب را در برابر توطئه‌های سازمان یافته دشمنان حفظ کنیم چرا که این نظام الهی هدیه خداوند متعال به مردم ایران است.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای دلسرد کردن مردم از نظام اسلامی، افزود: اقشار مختلف مردم با حضور در عرصه‌های مختلف، ثابت کردند که پشتیبان قوی برای انقلاب اسلامی هستند و طبق توصیه امام (ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی، این راه را تا رسیدن به سرمنزل مقصود ادامه خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به ۱۹ بهمن سالروز تجدید بیعت همافران نیروی هوایی با امام خمینی (ره)، این روز را یکی از روزهای مهم و تأثیرگذار در تاریخ پرفروغ انقلاب اسلامی نامید.

امام جمعه ساری همچنین با اشاره به ارتحال حضرت آیت الله صاف گلپایگانی، گفت: ایشان انسانی عالم، فرهیخته، مؤلف و محققی بودند که در طول عمر با برکت خود و بیش از ۱۰۰ اثر علمی از خود به یادگار گذاشته است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha