شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تبریز

حوزه/ رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: نقش زنان برای انتقال فرهنگ انقلاب به نسل‌های بعدی بیشتر از مردان احساس می‌شود لذا باید احساس وظیفه و تکلیف کنند چراکه خطرات زیادی جوانان ما را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید علی فقیه رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در همایش «نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهای آن» در تبریز گفت: زنان با رعایت اصول اسلام، پوشش و حجاب اسلامی دوشادوش مردان، انقلاب اسلامی را به ثمر رسانده و با تحمل فشارهای سیاسی و مادی توانستند از مردان خود حمایت کنند.

وی ادامه داد: خداوند زنان را مظهر جلال و آرامش دهنده‌ی کانون خانواده معرفی کرده است که نه به اعتبار ارضاء غرایض بلکه عامل اصلی دوام، سکون و بقا زندگی سالم است و کسب این جایگاه مهم نیازمند علم بالا، اصلاح نفس، صبر و آرامش است.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مرهون تمامی زنان و مردان این سرزمین است، افزود: فتوای راهگشای رهبر معظم انقلاب و موضع‌گیری‌های روشنگرانه‌ی ایشان، جایگاه زنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی را معرفی می‌کند.

حجت‌الاسلام فقیه خاطرنشان کرد: زنان در فرهنگ غرب پایه‌گذار انحطاط، بدبختی و بیچارگی هستند، اما در فرهنگ اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران زنان تبدیل به‌عنوان عناصر انقلابی، سازنده و عاملی مؤثر در کنار مردان در راستای شکوه، عزت و عظمت انقلاب اسلامی ایفای نقش می‌کنند.

وی یادآور شد: زمانی‌که علما، فقها و مردان با غیرت نظام جمهوری اسلامی ایران در سیاه چاله‌های خفقان دشمن بودند، زنان با شعور انقلاب اسلامی در پشت صحنه ایفای نقش کردند، به‌گونه‌ای که ناظران صحنه‌های سیاسی از نقش چشمگیر و تلاش و کوشش بی‌نظیر آنها در تعجب بودند.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: نقش زنان برای انتقال فرهنگ انقلاب به نسل‌های بعدی بیشتر از مردان احساس می‌شود، لذا زنان باید احساس وظیفه و تکلیف کنند، چراکه خطرات زیادی جوانان ما را تهدید می‌کند و این موضوع می‌طلبد که همه‌ی ما در این عرصه با تمام توان مبارزه کنیم.

وی افزود: زنان باید برای انتقال مفاهیم انقلاب و دین اسلام سعی و تلاش بسیار زیادی داشته باشند، چراکه اگر بخواهیم جامعه را حفظ کرده و به سوی اصول اولیه انقلاب حرکت کنیم باید به این موضوعات توجهی ویژه داشته باشیم و در اولویت برنامه‌های فرهنگی خود قرار دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha