جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آیین افتتاحیه سومین نشست ملی کوثر هدایت در حرم مطهر رضوی

حوزه/ نشست ملی «کوثر هدایت» با برگزاری ۱۶ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت جلسه، کارگاه و گعده آموزشی و بیش از ۵ هزار و ۹۹۰ نفر ساعت آموزش ویژه بانوان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست ملی «کوثر هدایت سلام‌الله علیها» در سه دوره مجزا به همت بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی در نیمه نخست بهمن‌ماه برگزار شد.

هدف اصلی این دوره هم‌عهدی مدیران سازمان تبلیغات اسلامی در جوار مضجع شریف ثامن‌الحجج علیه‌السلام بود برای پیمودن مسیر دشواری است که تا تحقق کامل تمدن اسلامی در پیش است؛ همچنین هم‌اندیشی، دانش‌افزایی و توانمندسازی شرکت‌کنندگان در این نشست رویکرد مهمی بود که مسئولان برگزاری این دوره دنبال می‌کردند.

حضور رئیس، قائم‌مقام و معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی در کنار مدیران کل، معاونان فرهنگی و مدیران شهرستان‌های مختلف ادارات تبلیغات اسلامی در کنار یکدیگر در سه روز متوالی، فرصت مغتنمی بود که از آن برای انتقال دیدگاه‌ها، تجربیات، بررسی ضعف‌ها و برنامه‌ریزی برای سال ۱۴۰۱، استفاده شد.

برگزاری بیش از ۲۲ هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی در نشست ملی کوثر هدایت

در کنار مجموعه برنامه‌های متنوع زیارتی فرهنگی که برای این نشست‌ها تدارک دیده شده بود؛ برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی مختلف و متعدد ویژه مدیران سازمان تبلیغات و همسران و فرزندان آن‌ها، از جمله اقدامات کم‌نظیری بود که در این سطح از کیفیت و کمیت اجرا شد.

نشست‌های تخصصی آموزشی، گعده، بوم حل مسئله، جلسات مدیران کل، نشست تخصصی هیأت امنای بنیاد هدایت، نشست تخصصی هیأت مدیره بنیاد هدایت، نشست تخصصی امور مبلغین، نشست‌های تخصصی مدارس صدرا، نشست تخصصی امور بانوان سازمان، از جمله برنامه‌هایی بود که به‌منظور هم‌افزایی ظرفیت‌های درون‌سازمانی برای پیشبرد اهداف بلند پیش رو برگزار شد.

برگزاری بیش از ۲۲ هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی در نشست ملی کوثر هدایت

بیش از ۱۶ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت جلسات، کارگاه‌ها و گعده‌های آموزشی ویژه مدیران و بعضاً به صورت عمومی و ۵ هزار و ۹۹۰ نفر ساعت نیز جلسات و کارگاه‌ها و گعده‌های آموزشی ویژه بانوان در این سلسله نشست‌ها برگزار شد.

برگزاری بیش از ۲۲ هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی در نشست ملی کوثر هدایت

حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی عراقی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، حجج‌اسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی عضو هیئت امنای بنیاد هدایت، علیرضا پناهیان عضو هیئت امنای بنیاد هدایت، میر احمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز، امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور رئیس جمهور و حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله اساتیدی بودند که در بخش‌های مختلف این نشست‌ها، مباحثی را ارائه دادند.

راه‌اندازی نمایشگاه مفهومی «مسجد جامعه پرداز» از نقاط قوت و برجسته این نشست بود. این نمایشگاه شامل دو بخش کلی بود؛ بخشی که گفتمان شبکه امامت را ارائه می‌کرد و بخش دیگر غرفه‌های استانی بود که در هر دوره استان‌های مختلف در آنجا فعالیت‌های برجسته شبکه امامت خود به‌ویژه در مهرواره اوج را به نمایش گذاشته بودند و همچنین حاصل ساعت‌ها جلسه هم‌اندیشی مدیران استانی را برای حل معضلات و مشکلات مردم منطقه خود را در قالب، بوم حل مسئله ارائه می‌کرند.

برگزاری بیش از ۲۲ هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی در نشست ملی کوثر هدایت

در بخش گفتمانی نمایشگاه بازدیدکنندگان ابتدا وارد تونل جریان شناسی تاریخی حرکت‌های مردمی در طول تاریخ انقلاب می‌شدند و چگونگی استفاده امامین انقلاب از ظرفیت‌های مردمی به‌منظور مقابله با جریان‌های لیبرالیستی و دیوان‌سالار، برای آن‌ها تبیین می‌شد؛ در ادامه نرم‌افزار حکمرانی محلی مسجد محور با استفاده از تابلو نوشته‌ها و اطلاع نگاشت‌های مختلفی که طراحی شده، ارائه می‌شد.

برگزاری بیش از ۲۲ هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی در نشست ملی کوثر هدایت

گفتنی است، افزون بر رئیس، قائم‌مقام، معاون فرهنگی و مدیران سازمان تبلیغات اسلامی، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام پژمانفر نماینده مجلس شورای اسلامی، بانکی پور نماینده مجلس شورای اسلامی، صاحبکار معاون راهبردی قوه قضائیه، جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه، مدنی معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری، دکتر قادری فر معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان تعاون روستایی کشور، حجت‌الاسلام رضایی معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج، رحیم پور ازغدی، دکتر سعادت معاونت فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام نوری معاون شورای سیاستگزاری ائمه جمعه، حجج‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، عالی، برادران، حسینی اراکی از جمله افرادی بودند که از نمایشگاه «مسجد جامعه پرداز» بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام./‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رسول ملکیان اصفهانی IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    سلام پیشنهاد می گردد : این نمایشگاه «مسجد جامعه پرداز» باید بصورتهای مختلف رسانه ای مثل نرم افزار تلفن همراه و نمودار وغیره همراه با اطلاعات کامل در اختیار تمام مبلغین و ائمه جماعات مسجد قرارگیرد. ما فعالیت می کنیم ولی در باره چگونه گی رسانه ای آن در سطح وسیع برنامه نداریم.
    • علی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 0
      احسنتم نکته خوبی بود