پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امضای تفاهم نامه همکاری میان آستان مقدس و مرکز خدمات

حوزه/ اولین تفاهم نامه همکاری میان آستان مقدس بانوی کرامت و مرکز خدمات حوزه های علمیه در زمینه همکاری های تبلیغی، ترویجی، تربیتی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، مسابقات، برنامه‌های قرآنی و امور بانوان به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، اولین تفاهم‌نامه میان آستان مقدس بانوی کرامت و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس و حجت الاسلام والمسلمین علائیان معاون معیشت و امور خانواده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در سالن جلسات ساختمان کریمه حرم مطهر بانوی کرامت به امضا رسید.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با بیان اینکه تفاهم نامه‌ها گاهی اوقات آرمانی و دور از دسترس نوشته می‌شود و بعد از امضا و کار رسانه‌ای و خبری به خوبی اجرا نمی‌شود، گفت: ما در آستان مقدس هدفمان این نیست و باید آن چیزی که می‌شود اجرا کرد را نوشت و امضا کرد و بعد از امضا هم برکاتش برای مردم و طلاب ملموس باشد.

وی با اشاره به اینکه آستان مقدس قم در سال‌های گذشته ارتباطاتی را با آستان های دیگر در داخل و خارج از کشور برقرار کرده و موفقیت‌های نسبی را هم کسب کرده است، افزود: در سال‌های اخیر با آستان قدس رضوی تعاملات خوبی برقرار شده است و تفاهم‌هایی صورت گرفته و الحاق مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم به این تفاهمات و تعاملات امر مبارکی است و امیدواریم بتوانیم با مشارکت بیشتر نقش آفرینی بیشتری هم در سطح جامعه داشته باشیم.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اگر توان مجموعه‌های مختلف روی هم گذاشته شود مطمئناً نشر معارف اهل‌بیت (ع) هم بیشتر محقق خواهد شد، افزود: زمینه‌های همکاری تبلیغی، ترویجی و آموزشی که در این تفاهم نامه آمده است وجود دارد تا علقه میان طلاب و حرم مطهر بیشتر و ملموس‌تر شود.

*دشمن به دنبال بی‌توجهی مردم نسبت به اماکن توحیدی است

وی با بیان اینکه هر دلی که به ضریح حضرت معصومه سلام الله علیها گره بخورد یک مرگ بر آمریکای واقعی است، گفت: اماکن و نمادهای توحیدی ضد استکبار هرچه بیشتر مورد توجه قرار گیرند خلاف خواست استکبار است و ما باید بیشتر به این سمت حرکت کنیم.

همچنین در این نشست حجت الاسلام والمسلمین علائیان معاون معیشت و امور خانواده مرکز خدمات حوزه علمیه با اشاره به امضای اولین تفاهم نامه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با مجموعه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها اظهار کرد: امیدواریم با این تفاهم نامه زمینه شناخت و خدمت هر چه بیشتر به حضرت معصومه سلام الله علیها برای طلاب فراهم شود و ما نیز در این دنیا و آخرت از خادمان حضرت محسوب شویم.

وی با بیان اینکه طلبه‌ها مظلوم هستند و به لحاظ شرایط خاصی که دارند در بسیاری از برنامه‌ها نمی‌توانند شرکت کنند، افزود: در این تفاهم نامه برنامه‌های خوبی تدوین شده و از فردا باید کارگروه شکل بگیرد و تقسیم کار شود تا کارها هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

معاون معیشت و امور خانواده مرکز خدمات حوزه علمیه افزود: اردوهای یک روزه حرم شناسی، بازدید از موزه آستان مقدس بانوی کرامت و دیگر مجموعه‌های حرم می‌تواند طلاب و خانواده‌های آنها را با حضرت معصومه سلام الله علیها بیشتر آشنا کند و زمینه نشر معارف اهل بیت را شکل دهد.

وی افزود: امیدواریم در قالب این تفاهم نامه فضایی فراهم شود تا در حوزه‌های مختلف تبلیغی، ترویجی، تربیتی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، مسابقات، برنامه‌های قرآنی و امور بانوان همکاری مشترک برقرار شود و برکاتش به طلاب و خانواده‌های آنها و به دنبال آن به عموم جامعه برسد.

گفتنی است در این نشست مقرر شد که پس از امضای تفاهم نامه کارگروه‌های مختلف در ذیل هر بند تفاهم نامه فی ما بین تشکیل شود و تمامی بندهای این تفاهم نامه به زودی اجرایی شود.

  • همکاری‌های آستان قم با مرکز خدمات حوزه افزایش می‌یابد

  • همکاری‌های آستان قم با مرکز خدمات حوزه افزایش می‌یابد

  • همکاری‌های آستان قم با مرکز خدمات حوزه افزایش می‌یابد

  • همکاری‌های آستان قم با مرکز خدمات حوزه افزایش می‌یابد

  • همکاری‌های آستان قم با مرکز خدمات حوزه افزایش می‌یابد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha