سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
فرمانیان

حوزه/ معاون پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این که منزلت ادیان و مذاهب در قانون اساسی خوب دیده شده است، گفت: روحیه تقریب مذاهب باید در بین مردم و جامعه تبیین شود خصوصاً در صداوسیما این مهم باید اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی فرمانیان پیش از ظهر امروز در همایش منزلت ادیان و مذاهب در جمهوری اسلامی با نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب که در سالن همایش‌های دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: مذاهب مختلفی در ایران وجود دارد که در این میان ۱۰ میلیون نفر اهل‌سنت هستند.

وی ادامه داد: ۴۵ درصد این آمار حنفیان و ۵۵ شافعیان هستند و تعداد مالکی و حنبلی کم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرمانیان ابراز داشت: ۵ درصد جمعیت کشور را مذاهب دیگر تشکیل می‌دهند که نشان می‌دهد سهم مذاهب از جمعیت کشور ۱۵ درصد است.

وی تصریح کرد: امروزه اهل‌سنت ۱۵ هزار مسجد، ۵۰۰ مدرسه دینی و ۱۰۰ مؤسسه دینی دارند که خودشان به‌صراحت آن را اعلام کرده‌اند این آمار نشان می‌دهد که در کشور ما مذاهب، آزادی کافی دارند.

معاون پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه منزلت ادیان و مذاهب در قانون اساسی خوب دیده شده است، گفت: روحیه تقریب مذاهب باید در بین مردم و جامعه تبیین شود خصوصاً در صداوسیما این مهم باید اجرایی شود.

وی ابراز داشت: علاوه بر این باید ۴ واحد با آشنایی با مذاهب شیعه برای اهل‌سنت و ۴ واحد آشنایی با مذاهب اهل‌سنت برای شیعیان در مراکز علمی گذاشته شود تا شناخت دقیق و درستی از همدیگر داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha