سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ایت الله علم الهدی

حوزه/ امام جمعه مشهد مقدس گفت: با وجود فراوانی کالای اساسی در کشور، مردم از گرانی رنج می‌برند که باید مافیای سودجوی ایجاد این گرانی در کشور ریشه‌کن شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد امام جواد (ع) و سالروز پیروزی انقلاب مقدس اسلامی، اظهار کرد: از این احساسات پرشور و عواطف فوق‌العاده چشم‌گیر انقلابی شما در بزرگداشت روز پیروزی انقلاب تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به‌صورت موتوری و خودرویی، ادامه داد: با این‌که به‌خاطر شیوع این بیماری، اجرای راهپیمایی باشکوه و با عظمت به‌شکل همه ساله ممکن نبود، این شور و هیجانی که در رژه موتوری و خودرویی و هم در حضور حماسه‌آفرین شما در مسیر این رژه نشان دادید، نمایشگر این واقعیت بود که نسل امروز ما با نسل انقلابی سال ۵۷ تفاوتی نکرده است.

امام جمعه مشهد مقدس با تأکید بر این‌که انقلاب قطع شدنی نیست چون این انقلاب شما مردم را دارد، خاطرنشان کرد: این شور و هیجان با عظمت شما حاکی از دلدادگی و وابستگی شما به این انقلاب است که هیچ چیز شما را در مسیر انقلاب خسته نمی‌کند.

وی با اشاره به چهار سوال نسل امروز از انقلاب، گفت: در مورد دستاوردهای انقلاب حرف زیاد است اما آنی که باید به آن توجه داشته باشیم، این است که به هرچه برسیم ولی به حقیقتی که مردم برای آن حقیقت انقلاب کردند، نرسیم، انقلاب ما دستاوردی ندارد.

اثرگذاری جهانی انقلاب اسلامی

آیت‌الله علم‌الهدی، مسئله اصلی انقلاب اسلامی را یاری کردن و عزت بخشیدن به دین خدا دانست و بیان کرد: آن روز اسلام و دین ما در چاردیواری مسجد و حسینیه زندانی بود اما انقلاب اسلامی، اسلام زندانی در چاردیواری حسینیه و مسجد را به رأس معادلات سیاسی بین‌المللی دنیا آورد و به‌عنوان یک قدرت، معادلات سیاسی استکباری جهان را بهم زد.

وی به اثرگذاری جهانی انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: آن روز کسی در روی کره زمین فکر نمی‌کرد از یمنی‌ها، مبارزی در راه اسلام می‌سازد که اسرائیل و آمریکا را در دنیا مستأصل کنند و به خاک سیاه بنشانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: کار به جایی رسیده که همه جامعه‌شناسان و اندیشمندان سیاسی در همه پژوهشکده‌ها اعلام می‌کنند امروز هیچ ایده، آرمان و دینی در روی کره زمین به قدرت اسلام نمی‌رسد، گرایشی که جهانیان به اسلام دارند در نتیجه این انقلاب بود.

رشد علمی و زیرساختی کشور پس از انقلاب

وی با تأکید بر این‌که اثرگذاری جهانی انقلاب اسلامی تنها دستاورد انقلاب نیست، به آمار منتشر شده توسط یونسکو در رابطه با رشد آموزشی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس آمار یونسکو در اواسط دهه پنجاه میزان باسوادان در ایران حدود ۳۰ درصد بود اما تا سال ۷۶ بیش از ۷۵ مردم و تا سال ۹۵ با جمعیت بیش از ۸۰ میلیونی، آمار باسوادان کشور رقم حدود ۹۰ درصد دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که آمار دانشگاه و دانشجویی که امروز داریم با قبل از پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست، ادامه داد: یک پایگاه اینترنتی مرتبط با مسائل تحقیقاتی و علمی گزارش داده «در واقع مردم ایران، این افسانه غربی‌ها را که از زمان انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ می‌گفتند کشور آیت‌الله‌ها نمی‌تواند در هیچ زمینه پیشرفت داشته باشد را نقش بر آب کردند» یعنی این همه پیشرفت در هیچ کشوری سابقه ندارد.

وی به رشد ۸۵ درصدی میزان پوشش بیمه درمانی پس از انقلاب اشاره و ابراز کرد: پیش از انقلاب برای یک جراحی کوچک مجبور بودند بروند کشورهای خارجی اما امروز مسئله معکوس شده و از تمام کشورهای دنیا برای مسائل درمانی و معالجه بیماری‌ها به اینجا می‌آیند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب محصولات کشاورزی داخل کشور ما غذای ۳۳ روز مردم را تأمین می‌کرد و بقیه نیاز وارد می‌شد ولی الان محصولات کشاورزی ما طبق آمار، ۳۰۰ روز نیاز غذایی مردم ما را در سال برآورده می‌کند و تنها ۵ درصد واردات کشاورزی داریم، این توسعه کشاورزی، توسعه صنعت و فناوری ما است.

وی با اشاره به رشد فناوری و علم در کشور، گفت: آن روز ۴۰ هزار مستشار تمام توان ما را در اختیار داشتند و مدیریت می‌کردند اما امروز از موشک‌های ما می‌ترسد و وحشت دارند.

مافیای گرانی را از کشور ریشه‌کن کنید

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند «غبار برخی مشکلات معیشتی و اقتصادی نمی‌گذارد ما پیشرفت‌ها را ببینیم»، خطاب به رئیس مجلس تصریح کرد: در کشور با وجود فراوانی کالای اساسی در انبارها، مردم از گرانی رنج می‌برند؛ ظاهرأ جریان‌های مافیایی در کشور وجود دارد که در مقام سودجویی خودشان عامل این گرانی هستند.

وی تأکید کرد: با پیگیری مجلس شورای اسلامی و هماهنگی قوه قضائیه و مجریه و همچنین جریان‌های امنیتی و قضائی، این مافیاها باید از این مملکت ریشه کن بشوند.

امام جمعه مشهد مقدس در رابطه با فضای مجازی نیز گفت: فضای مجازی جولانگاه دشمن شده که با همه قدرت دارد بر ما می‌تازد در حالی که ما در عین بحبوحه قدرت و توانمندی هستیم، در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان سردار دفاع جنگ نرم اقدام کنید و قانون تنظیم‌گری فضای مجازی هرچه زودتر در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

وی ادامه داد: این فضای آلوده به جولانگاه دشمن، فضای پاک و مقدس برای زندگی این مردم قرار بگیرد و این مفاسد از فضای مجازی برکنده شود.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha