پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طیب

حوزه/ مسئول هیئت مدیره مؤسسه کیفیت رضوی از آغاز به کار شوراهای استانی نماد «طیب» با افتتاح اولین شورا در اصفهان خبر داد.

سیدسعید امامی، مسئول هیئت مدیره مؤسسه کیفیت رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، از آغاز فعالیت شوراهای استانی نماد «طیب»، با افتتاح اولین شورای استانی این نماد در اصفهان خبر داد.

وی با بیان این که «طیب» یک نماد و برچسب مانند نماد «حلال» و یا «استاندارد» زیرمجموعه آستان قدس رضوی است که محصولات، نهادها و سازمان‌ها و حتی افرادی را پوشش می‌دهد که ویژگی‌های طیب مطابق با آموزه‌های ایرانی-اسلامی را شامل شوند، گفت: این نماد ارزیابی خود را بر مبنای شاخص‌های تعریف شده انجام داده و نهایتاً نمره کیفی را مشخص و آن را از طریق سامانه ارزیابی طیب اطلاع‌رسانی عمومی می‌کند.

امامی اظهار کرد: این ایده ابتدا از سال ۱۳۹۴ توسط گروهی از پژوهشگران که به دنبال تحقیق پیرامون شاخص‌های قرآنی و دینی محصولات و تطبیق دادن آن‌ها با استانداردهای روز دنیا بودند در پارک علم و فناوری مشهد شکل گرفت، اما چون انجام کار نیازمند سرمایه گذاری بود، ایده به آستان قدس رضوی ارائه شد، سپس آستان در زمان تولیت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، ایده را بررسی و توجیه اقتصادی آن را ارزیابی کرد و سرانجام با آن موافقت نمود و به همین جهت مؤسسه کیفیت رضوی را که یکی از وظایف آن پیگیری نماد «طیب» است از سه سال پیش تأسیس کرد.

مسئول هیئت مدیره مؤسسه کیفیت رضوی افزود: این مؤسسه وظیفه ایجاد، ترویج و توسعه نشان «طیب» را برعهده داشته و برای این که این فعالیت‌ها شکل منطقی پیدا کند استفاده از شبکه همکاران، شبکه کارگزاران و شوراهای استانی طیب در دستور کار مؤسسه قرار گرفت.

امامی ادامه داد: شوراهای استانی در مناطق خودشان وظایف مؤسسه اعمّ از استفاده و همکاری با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها و استفاده از امکانات فنی و آزمایشگاهی موجود در استان‌ها را انجام خواهند داد و توسعه «طیب» را با به‌کارگیری ظرفیت کانون‌های خادمیاری استانی دنبال خواهند کرد تا هدف اولیه که تبدیل نماد طیب به یک نماد ملی است تحقق پیدا کند.

وی، هدف گذاری نماد «طیب» را ارائه الگوی ایرانی-اسلامی سبک زندگی به دنیا همچون نماد «حلال» که تا حدودی توانست مروج اسلام در دنیا باشد عنوان و تصریح کرد: «طیب» می‌تواند به طریق اولی این هدف را دنبال کند زیرا حلال بودن تنها یکی از معیارهای نماد «طیب» است و سلامت، اصالت، ارگانیک بودن، کیفیت، برکت، جذابیت، مشتری مداری و غیره معیارهایی است که برای این سنجش این نماد در نظر گرفته شده است.

مسئول هیئت مدیره مؤسسه کیفیت رضوی از انعقاد تفاهم نامه‌های با سازمان استاندارد، معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان غذا و دارو برای استقرار و گسترش نماد «طیب» خبر داد و افزود: مؤسسه کیفیت رضوی هم اکنون کارگزار سازمان غذا و دارو برای ارزیابی و رتبه بندی محصولات غذایی با شاخص‌های «طیب» و ارائه «سیب سلامت» به این محصولات است.

امامی، گسترش فرهنگ «طیب» در سراسر کشور و انجام عملیات تحقیقات علمی، ارزیابی و بازاریابی «طیب» را از وظایف شوراهای استانی این نماد برشمرد و از افتتاح شش شورای استانی دیگر نماد «طیب» در سطح کشور تا پایان سال سخن به میان آورد.

وی گفت: اشخاصی که به عنوان دبیر اجرایی این شوراها و همچنین به عنوان اعضای کمیته‌های تخصصی آن به مؤسسه معرفی می‌شوند از طرف مؤسسه حکم مسئولیت دریافت کرده و به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha