پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تبریز

حوزه/ وبینار علمی و پژوهشی «بررسی پژوهشی نظرات عرفانی صاحبان ولایت امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی»، در مدرسه علمیه خواهران صادقیه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، وبینار علمی و پژوهشی «بررسی پژوهشی نظرات عرفانی صاحبان ولایت امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی» با ارائه احمد حسین انزابی و با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران صادقیه تبریز برگزار شد.

احمد حسین انزابی در این وبینار گفت: غرض از معرفت امام علی علیه السلام سلوک معرفتی در ولایت ایشان با تکیه بر اندیشه‌های دو عارف یعنی علامه طباطبایی و امام خمینی (ره) می‌باشد.

وی ادامه داد: سلوک انسان جهت تقرب در محضر ذات اقدس با ولایت محمد مصطفی و علی مرتضی میسور خواهد بود.

استاد مدرسه علمیه صادقیه تبریز افزود: عرفان امام خمینی احیاگر عرفان راستین و همان معنویتی است که اصحاب سر امام عارفان علی بن ابی طالب (ع) از نفس قدسی علوی به طور مشافهه و به صورت گفت‌وگوی چهره به چهره از آن حضرت دریافت می‌کرده‌اند.

وی ادامه داد: در عرفان امام، بین ملک و ملکوت به زیبایی جمع شده است. بسیاری از عرفا نتوانستند بین ملک و ملکوت جمع نمایند و زندگی اجتماعی و سیاسی را با معنویت و زهد و پارسایی جمع کنند.

انزابی افزود: علامه در مجموعه رسائل توحیدی، به بحث اسماً و صفات الاهی اختصاص دارد که آن هم از محوری‌ترین مباحث عرفانی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha