پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عسکری فرد

حوزه/ حجت الاسلام عسکری فرد با تلاش های خود و فراهم کردن زمینه اموزش مردم ۲۰ هکتار از زمین های بلا استفاده به چرخه کشاورزی بازگردانده و زمینه اشتغال و درآمدزایی را برای مردم فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خوزستان، تعمیرات منازل و رفع مشکلات تأسیساتی خانه‌ها به دلیل بالا رفتن هزینه‌هایش به یکی از دغدغه‌های خانواده‌های نیازمند تبدیل شده است. از این رو برخی از امامان محله با کمک جوانان جهادی در مناطق مختلف کشور پا به این عرصه گذاشتند.

حجت الاسلام امین عسکری فرد، امام یکی از روستاهای شهرستان لالی خوزستان از جمله این امامان است. او در این باره می‌گوید: گروه جهادی مسجد ما تحت عنوان منتظران مهدی موعود (عج) مشغول فعالیت‌های عمرانی برای رفع مشکلات منازل نیازمندان است. کار تعمیرات منازل نیازمندان مانند لوله کشی و امثال آن در دستور کار این گروه جهادی قرار گرفته و تاکنون بیش از ۵۰ واحد به انجام رسیده است.

مسئله دیگری که این روحانی بر روی آن دست گذاشته است از قضا اهمیت بسیار بالایی دارد و از مشکلات اساسی جامعه امروز ماست معضل اعتیاد است.

حجت الاسلام عسکری فرد برای تشویق افراد مبتلا به اعتیاد طرح‌های تشویقی را برای آنها در نظر گرفته است. او تلاش می‌کند با ایجاد اشتغال برای این افراد و یا رفع مشکلات تأسیساتی و انجام تعمیرات منازل آنها با کمک بچه‌های جهادی مسجد آنها تشویق کند تا از اعتیاد خود را ترک کنند. بحمدالله اینگونه اقدامات بی نتیجه هم نبوده و تاکنون ۱۵ نفر موفق به ترک شده اند.

اشتغالزایی یکی دیگر از موضوعاتی است که حجت الاسلام عسکری فرد به آن پرداخته است و در حوزه‌هایی نظیر کشاورزی، دامپروری، طیور، صنایع دستی، باغداری و گردشگری برنامه‌هایی را دنبال می‌کند. ایجاد کارگاه خیاطی و قالیبافی و نخ ریسی مصداق‌هایی از این برنامه‌ها است که به فعلیت رسیده است.

به گفته حجت الاسلام عسکری فرد تاکنون ۱۸ نفر از آموزش رایگان قالیبافی بهرمند شده اند که از این تعداد ۸ نفر مشغول به کار شده اند. برخی خود دارای دار قالی بودند و برای برخی نیز خریداری شد. در خصوص خیاطی نیز ۲۰ نفر آموزش رایگان دیدند که ۴ نفردر داخل کارگاه مشغول به کار شده اند.

ورود این روحانی به موضوع کشاورزی هم موجب برکاتی شده است. بسیاری از افراد دارای زمین کشاورزی بودند که سال‌ها بلااستفاده مانده بود. با تشویق‌های حاج آقای عسکری فرد و فراهم کردن زمینه آموزش آنها اکنون ۲۰ هکتار زمین بلااستفاده به زیر کشت برنج، ماش، کنجد، لوبیا و گیاهان رفته است.

با تشویق‌ها، حمایت‌ها و فراهم کردن برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط حجت الاسلام عسکری فرد تاکنون ۴۰ مورد دامپروری راه اندازی شده است و نیاز دامداران را به دارو نیز حل شده است.

با رایزنی‌های صورت گرفته جهاد کشاورزی به آموزش کشاورزان می‌پردازد و خیرین نیز به تأمین بذر برای احیا زمین‌های بلا استفاده کمک می‌کنند.

با پیگیری‌های حجت الاسلام عسکری فرد و دعوت از اداره میراث فرهنگی و گردشگری قرار بر این شده است تا از ظرفیت باغات این منطقه برای توسعه اشتغال و صنعت گردشگری استفاده شود.

به گفته حجت الاسلام عسکری فرد مرکز خیریه مهدی موعود و صندوق قرض الحسنه زیر نظر مسجد فعالیت می‌کنند و در رفع مشکلات معیشتی نیازمندان و اهدای وام خرد به آنها در تلاش هستند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیدیان IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    عالی بود خداوند به ایشان خیر عطا فرماید اگر امکان دارد شماره تماسی از آقای عسکری فرد و شماره کارتی از ایشون برای واریز کمک بدین ممنون میشم .
  • سیدیان IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    خسته نباشید میگم به این روحانی عزیز و میخواستم یک شماره تلفن و یک شماره کارت از ایشون به من بدید . شماره تماس من (شماره محفوظ است ) بنام سید حسن سیدیان ممنون